• Rockkarlsson

Nyttigt snacks?

Halloj!

Någon som har bra tips på vad man kan äta framför tv en fredagskväll som är gott men inte allt för onyttigt?

• Svar på tråden Nyttigt snacks?
  • Lolion

Dippa grönsaker i hemmagjord yoghurtdip.

• ThiCha

ja dippa grönsaker.. jätte bra och barnen tycker om det, köpte chips dipp denna gång, var jätte gott men man kan annars hitta en massa goda dippar om man googlar, bara prova sej fram..

annars finns det ju alltid nötter för dom som tål det, torkad frukt är också gott.

• Eisa

Dippa grönsaker är inte nyttigt pga glutamat i dippen (om man inte gör egen dipp då). Grönsaker är dessutom smaklöst.

Jag föreslår fruktsallad med lättglass eller nån bärpaj med egen vaniljsås (inte snacks kanske), eller popcorn, eller ost och kex (mycket fett i osten men åtminstone naturligt fett, inte ostbågs-fett).

Eller kex med nån laxröra på eller mörk choklad, nötter...

• SweetLilly
    Eisa skrev 2009-09-25 17:42:58 följande:
    Dippa grönsaker är inte nyttigt pga glutamat i dippen (om man inte gör egen dipp då). Grönsaker är dessutom smaklöst.Jag föreslår fruktsallad med lättglass eller nån bärpaj med egen vaniljsås (inte snacks kanske), eller popcorn, eller ost och kex (mycket fett i osten men åtminstone naturligt fett, inte ostbågs-fett).Eller kex med nån laxröra på eller mörk choklad, nötter...
    det är väl em smakfråga, grönsaker smakar ju jättemycket tycker jag!
    Och alla tillsatser i glass är inget vidare heller..
    och gör man bärpaj med sås så blir det massa socker...
  • Neko
    Eisa skrev 2009-09-25 17:42:58 följande:
    Dippa grönsaker är inte nyttigt pga glutamat i dippen
    Det finns dipp utan glutamat att köpa. Tror den heter soldipp, inga smakförstärkare/konstgjorda smakämnen/konserveringsmedel i den. Hittade den nyss på ica gourmet =)
Svar på tråden Nyttigt snacks?