• Mari80

**ALLA som känner till Karlskrona, hjälp mig nu!**

Hejsan!

Nu vill jag att alla som bor i eller runt Karlskrona svarar Vi funderar på att flytta dit... Och jag undrar lite om de olika områdena. Var "ska" man bo? Och viktigast var ska man absolut inte bo??? Vi funderar på Lyckeby, erfarenheter? Marieberg? Snälla, snälla hjälp mig nu!!!

• Svar på tråden **ALLA som känner till Karlskrona, hjälp mig nu!**
  • Kanelflicka

Man ska absolut inte bo i Kungsmarken. Marieberg är lite bättre men karlskroniter räknar den ändå som "botten". Stökigt, dåligt rykte och inte det säkraste området att bo i.

Lyckeby är en riktig "surburb" men ändå rätt så nära stan och bussar går rätt så ofta dit. Ska ni bo i hus eller?
    Jämjö är på tok för långt från Karlskrona + att det är också "surburbs" med 15åringar som åker moped och träffas på pizzerian.. :)

• mian75

Lyckeby, Spandelstorp, Hässlegården, Ringö, Knösö, Verkö, Backabo, Torskors, Mariedal ligger alla knappt en mil utanför stan och har alla goda bussförbindelser. De är dessutom populära barnfamiljsområden framför allt de sex första alternativen.

Sen finns ju Nättraby med Skärva (nybyggt) och Skillingenäs (nybyggt), samt Rödeby men dessa ligger lite längre från stan, en dryg mil eller mer. Nättraby, Skärva och Rödeby har dock ganska goda bussförbindelser de också.

Sen finns det ju hus inne i stan/närmare stan också men då snackar vi andra prisklasser.

Tänker ni skaffa lägenhet så är stan att rekommendera framför ytterområdena.

• Helena 79

Jag instämmer med mian75.

Är själv uppvuxen i Hässlegården, vilket jag rekomenderar.

Av vilken anledning ska ni flytta till Karlskrona (nyfiken).

Jag bor numera i Skellefteå men tycker ändå att Karlskona är det bästa platsen på jorden! Du kommer nog trivas fint där. En underbar sommarstad...

Lycka till

//Helena

Svar på tråden **ALLA som känner till Karlskrona, hjälp mig nu!**