• Lilja07

Har du vitt eller svart golv? Eller om ni har vita väggar, vad har ni för golv?

Vill gärna ha detta, men är ju tveksam, fattar att man måste dammsuga ofta Ni som har det, syns allt? Har ni matta eller blanka golv?

Vad har ni för färg på väggarna,? Vi har vita väggar men kommer ha färger i övrigt, så som gardiner, överkast m.m.

Ni som har vita väggar, vad har ni för golv?

• Svar på tråden Har du vitt eller svart golv? Eller om ni har vita väggar, vad har ni för golv?
  • Ice82

Vi har vitt klinker i ena badrummet, och på det golvet syns allt. Men antar att du inte menar badrum?
    I vårat vardagsrum har vi mycket vita väggar, dock har vi en svart fondvägg men det vita är det enda man ser när man går in i rummet så att säga och till det har vi valnötsgolv...

• puss

vita väggar och trägolv.
    vad ska ni ha för golv som är vitt?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss

låter inte snygg med vare sig vitt eller svart golv, möjligtvis vitt trägolv.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Tessa

Vi har vita väggar i vardagsrum och en ekparkett.
    I vårat biorum har vi ett vitlaserat laminatgolv. Supersnyggt om jag själv får säja det. Väggarna är mörkt gråa. Färgen heter Anis, fast alla tror anus...
    Kiss och bajs humor..:)

• Lilja07
    Ice82 skrev 2009-09-25 17:07:55 följande:
    Vi har vitt klinker i ena badrummet, och på det golvet syns allt. Men antar att du inte menar badrum? I vårat vardagsrum har vi mycket vita väggar, dock har vi en svart fondvägg men det vita är det enda man ser när man går in i rummet så att säga och till det har vi valnötsgolv...
    Låter supersnyggt! Mörkt golv till vitt & svart är fint.
    puss skrev 2009-09-25 17:10:29 följande:
    låter inte snygg med vare sig vitt eller svart golv, möjligtvis vitt trägolv.
    Är snyggt tycker vi
    Finns vitlaserat, eller plattor ( vet inte vad det heter ), laminat som är vitt.
    Tessa skrev 2009-09-25 17:22:09 följande:
    Vi har vita väggar i vardagsrum och en ekparkett. I vårat biorum har vi ett vitlaserat laminatgolv. Supersnyggt om jag själv får säja det. Väggarna är mörkt gråa. Färgen heter Anis, fast alla tror anus... Kiss och bajs humor..:)
    ha ha vitlasererat är snyggt, är det så att allt syns direkt lr?
  • Ice82

Filippa K skrev 2009-09-25 20:54:20 följande:
    [citat]
    Låter supersnyggt! Mörkt golv till vitt & svart är fint.

Ja det är jättesnyggt! Vi har ett ganska stort v-rum och det ger ett sånt fint djup i rummet... gillar det jättemycket!
    Om jag kommer ihåg på söndag (åker bort imorn) så ska jag kolla om jag har någon bra bild som jag kan lägga upp i galleriet...
    Dock så är rummet absolut inte inrett och klart då vi har en del småfix (lister m.m) kvar att göra

• Lilja07

ska inte kolla på det andra vill gärna se!

• Joonas

Vi har mycket svart golv hemma, närmare bestämt 125 kvm! Jag tycker inte att färgen varit ngt problem. Smulorna syns ju förvisso, men de vill jag ju ha upp ändå?

Alla väggar är vita i vårt hus, förutom några där jag spänt upp härliga tyger... Vi har lite trägolv med, på ovanvåningen en vanlig ekparkett och i sovrummen där nere har vi ett oljat skeppsgolv i ek. Du får gärna kika in i galleriet om du vill där finns lite bilder även om de har ett par år på nacken.
  • Callina

Vi har vita väggar i största delen av nedervåningen och vitlaserad ekparkett på alla golv. Det blir ett ljust golv men ändå med liv i. Sedan har vi färger på kuddar, tavlor osv. Blir väldigt lugnt och avslappnande, tycker vi då i alla fall men smaken är ju olika   I mitt förra hem hade jag vitt golv i hall och kök, skitsnyggt men som sagt, allt syns på en gång.

• Ice82

Filippa K: Nu har jag lagt in några bilder på vårat än så länge oinredda vardagsrum i mitt galleri... du får ju bort se från allt damm på två av bilderna, haha...

• Lilja07

fint!! Vi har kollat på valnötsgolv.

• Ice82

Jag var såld på valnötsgolv så fort jag såg det... för oss blev det ett självklart val!
    Men på våran övervåning har vi lagt ek, mest för att inte ha samma golv i heeela huset!

• amasonas

Vi har en del vita väggar och valnötsgolv på hela nedervåningen, skitsnyggt tycker jag!

man behöver något som "bryter" av allt det vita anser jag annars blir det väldigt sterilt och ogästvänligt.

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Lilja07

tina: har du bilder? Alltid roligt att se

Ice82 skrev 2009-09-28 08:32:57 följande:
    Jag var såld på valnötsgolv så fort jag såg det... för oss blev det ett självklart val! Men på våran övervåning har vi lagt ek, mest för att inte ha samma golv i heeela huset!
    ja så tänker vi med, ha olika upp & nere kanske...
  • Busan10

vi har vita väggar och matt kastanjgolv i hela huset, skit snyggt men man får städa ofta speciellt köket om man får lite mjöl eller något sådant på så syns det väldigt väl.... men helt klart värt att gå med dammsugarn lite oftare för det är så snyggt!

• Ice82
    Busan10 skrev 2009-09-29 18:36:11 följande:
    vi har vita väggar och matt kastanjgolv i hela huset, skit snyggt men man får städa ofta speciellt köket om man får lite mjöl eller något sådant på så syns det väldigt väl.... men helt klart värt att gå med dammsugarn lite oftare för det är så snyggt!
    Så är det verkligen hos oss med, varenda liten smula syns. Gissa hur det ser ut under våran 1-årings tripp-trapp stol, haha.... dammsugaren går varm här hemma Men det är det värt!
  • Lilja07

vill så gärna ha vitt golv uppe, är matt svårare än blankt? Eller tvärtom?

Svar på tråden Har du vitt eller svart golv? Eller om ni har vita väggar, vad har ni för golv?