• Anonym (buskage)

Tjejer, har ni hår i näsan?

Imorse tittade jag rakt upp i min näsa i badrumsspegeln. Jag tryckte upp den så att den blev som ett tryne och vad fick jag se: Mängder med svarta hårstrån som stack rakt ut. Det såg så äckligt ut att jag ryckte bort dem, ont gjorde det och jag började nästan gråta eller nysa, jag vet inte vilket.

Gamla gubbar brukar ha mycket näshår men hur är det tjejer, har ni också buskar i näsan? Jag har aldrig tänkt på det förut men nu funderar jag på att skaffa trimmer. Fånigt, eller hur?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-25 19:43
    Självklart vet jag att jag och alla andra har hår i näsan men jag trodde att jag bara hade fjun. Det var rätt äckligt att se en massa svarta hårstrån sticka rakt ut.

Därför frågade jag om ni har buskar i näsan, jag vet inte hur vanligt det är att ta bort hår där och om fler än jag har päls i nosen.

• Svar på tråden Tjejer, har ni hår i näsan?
  • Anonym

japp fast det är inget som jag bryr mig om

• Anonym

Ja! Men det är ju för många för att rycka bort utan att dö. Hoppas dom kamouflerar sig bra där inne.

• Anonym

Nej det har inget med åldern att göra.

• GirlyNoob

har inte alla det bara att det syns mer på vissa än på andra?
    mina syns inte tack och lov, hade dom gjort det hade jag nog skaffat mig en trimmer.

• Anonym (#3)

håret finns ju där av en anledning

• Michi

Sen att håren är till för att skydda är ju en annan femma.. filtrera bort skit som inte kroppen ska ha uteifrån.. varför tror du annars att du har snor gubbar.. vart ska d fastna nu????? de kommer ju bara rinna ur näsa din.. eller gå direkt in o kroppen..
    Trevligt :)

• Anonym (buskage)

Anonym (#3) skrev 2009-09-25 18:55:39 följande:

håret finns ju där av en anledning
    Precis, så jag överlever kyla, luftföroreningar osv bättre än en fjunis

Jag vet att håret fyller en funktion och jag vet att det är fånigt att bry sig men jag kommer att rycka bort det i fortsättningen också. Fast det syns bara när jag trycker näsan uppåt.
  • Anonym (buskage)
    Michi skrev 2009-09-25 18:57:19 följande:
    Sen att håren är till för att skydda är ju en annan femma.. filtrera bort skit som inte kroppen ska ha uteifrån.. varför tror du annars att du har snor gubbar.. vart ska d fastna nu????? de kommer ju bara rinna ur näsa din.. eller gå direkt in o kroppen..Trevligt :)
    Men man kan ha mer eller mindre hår och jag tog inte bort allt, bara de långa svarta stråna.

Det är väl bara bra om snoret inte fastnar i näsan, det är ju jätteäckligt att inte kunna snyta sig ordentligt. Hmm, en tanke slog mig att jag brukar faktiskt ha problem att snyta ut allt, det kanske blir bättre nu.
  • Leda74

Vi är skapta på samma sätt. Det är klart vi alla har hår i näsan. Det är för att hindra damma och sånt att komma in i lungorna.

• Michi

Anonym (buskage) skrev 2009-09-25 19:00:57 följande:

Men man kan ha mer eller mindre hår och jag tog inte bort allt, bara de långa svarta stråna.Det är väl bara bra om snoret inte fastnar i näsan, det är ju jätteäckligt att inte kunna snyta sig ordentligt. Hmm, en tanke slog mig att jag brukar faktiskt ha problem att snyta ut allt, det kanske blir bättre nu.
    aa de måste ju va så mycket bättre och äta upp sitt snor :)

Sorry jag uppfatta de som att du ansa hela näsan.. Såg ett senarium framför mig.
    Har en livlig fantasi, men mår du bättre av att ta bort håren of course you should.. ja dömmer inte dig. men mina hår får va kvar där.. brukar inte glo upp i näsan så ofta att ja stör mig på dem endå.
    Lycka till med snytningarna i framtiden, perfekt till vintern nu.
  • Bettiz

Det räcker väl att plocka om de skulle sticka ut? Om du inte har sett dem förrän nu, då kan de väl få sitta kvar i fortsättningen också? Som några andra sagt, håren sitter ju där av en anledning: Skydda dig från partiklar som vill in. Detsamma gäller ju för en hel del annat hår på kroppen!

• Anonym (nästrimmer)

Jag använder nästtrimmer.Går fort och det gör inte alls ont.

Svar på tråden Tjejer, har ni hår i näsan?