livrädd inför förlossningen
hej dett a är min andra graviditet och jag är beräknad nu den 30 september. jag har en son på snart 4 år sen innan. sist låg jag i 32 timmar på förlossningen med fruktansvärda smärtor. fick både morfin sprutor lustgas ryggbedövning och akupunktur *stavas?* och ändå så trodde jag att jag skulle dö rent ut sagt. när min underbara son hade fötts slutade det med att jag fick sys med 14 stygn. och hade så fruktansvärt ont..... och inte nog med detta när jag kom upp på bb så fick jag ingen "riktig" säng utan en extra säng intryckt nere vid handfatet utan drapperi och pappor springandes som skulle tvätta händerna eller skulle mammorna byta blöjor på sina bebisar där nere. jag fick verkligen ingen lugn och ro, och min son fick inte ens en egen säng (balja) eller vad det nu heter. nä han fick ligga brevid mig och jag var livrädd för att råka lägga mig på honom.. jag var då 19 år och väldigt ung mamma och ångrar i dag att jag aldrig ifrågasatt varför dom placerade mig så fast det var många som födde då.. får dom verkligen göra så?? men till förlossningsrädslan nu.. jag får små panikatacker nu på kvällarna och är verkligen jätte rädd för att föda. känns precis som om jag vill att han inte ska få komma ut, utan att han hellre ska vara kvar i magen för att jag ska slippa smärtan.. jag känner mig så hemsk. jag ska väll vara förväntansfull och bara vilja atrt han ska komma ut?? snälla någon ge mig tips eller är det någon som varit med om liknande?? Kramar Lina