• heartgirl

göra om 2 foton till 1??snabb hjälp...

Hej!
    Nån som vet nått bra sätt att "sätta ihop" två foton? har två st stående foton av mina barn som jag vill sätta bredvid varandra så det räknas som ett vid framkallningen... (som man tex kan se vid annonser på blocket ibland)

har adobe photoshop 5,5 om man kan göra det där?
    eller word eller paint? är ingen hejare på datorer så snälla kom med ett enkelt förslag!

• Svar på tråden göra om 2 foton till 1??snabb hjälp...
  • lia76

Öppna dem i Elements du.
    Sen kopierar du ena bilden och klistrar in på den andra bilden så får du den som ett lager.
    Där kan du pussla och trixa, sudda och ha dej så det ser ut att vara ett och samma foto med två barn i.
    Att sitta och leka och så är det bästa sättet att lära sej på
    Word kan du inte göra så mycket med, det är ett textprogram inget bildredigeringsprogram-
    Paint är väl inte heller så jätte bra att tillhandaha sådana bilder så du kan redigera dem till ett foto

Så håll dej till Elements, där kan du göra massor.

Http://www.moderskeppet.se
    Där kan du få lite tips och du söker efter hjälp där

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • heartgirl

har nog inte elements...kan man göra det på photoshop? kopierar jag o klistrar där får jag det i två olika fönster ju...

• lia76

Ah läste för fort... satte in ett elements där
    Ja photoshop.
    Elements är samma sak fast lite mer nerbantad

Men kopierar du ena bilden och sen öppnar du andra bilden, väljer klistra in där, så hamnar de i två olika lager.
    Sen får du ju fixa och trixa så de är bredvid varandra, minska ner, sudda och så.
    Olika fönster får du dem inte... du får dem i olika lager med i samma bild

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • heartgirl

dem slås ju inte ihop eller vad gör jag.....kan du ta det precis som jag ska göra?

• heartgirl

enklare tips...nu ger jag upp för ikväll..fortsätt tipsa!! tack!!! jag e väldigt trög så ta det enkelt!!

Svar på tråden göra om 2 foton till 1??snabb hjälp...