• Anonym (pinsamt)

Förälskad i systerns mans bror!

För läääänge sedan (typ 5-7 år) så hade jag och min systers mans bror (S) alltid väldigt kul ihop när vi sågs, vilket oftast var på kalas och liknande, jag var väldigt attraherad av honom (var singel men var inte flirtig på någont vis då han var gift och desutom syrrans mans bror!).
    Helt plötsligt började han och hans fru att sluta komma på min systers kalas, vilket jag funderade en hel del över och tyckte var synd!
    Efter ganska lång tid så berättade min syster att han fru blivit svartsjuk över att S och jag kom så bra överens och skojade så mycket med varandra när vi såg, så det var därför de inte ville träffa oss!
    Pinsamt tyckte jag men funderade också över om det låg något mer bakom.
    Efter ett tag fick jag ett brev från S där han berättade att han var förälskad i mig, jag bestämde mig för att inte svara på brevet pga allt strul omkring och hoppas att känslorna skulle självdö (både hans och mina, men det var tungt)!

IDAG var vi på kalas hos syrran och då efter alla år så dök S upp!! Jag har pojkvän nu...
    S ligger i skiljsmässa..
    Tror inte att jag vill lämna min pojkvän för S egentligen, men känner mig helt snurrig!! Känns som att alla känslor kom tillbaks och jag märkte själv hur vimsigt jag betedde mig under kalaset! Har inte pratat med S på säkert 3 år!

Ville bara berätta eftersom jag inte kan prata med någon om det här..

• Svar på tråden Förälskad i systerns mans bror!
  • CEEN

Jag tycker inte problemet är att det är din systers mans bror.... det spelar väl ingen roll?
    Det hade ju bara varit lite småul om det blivit så. Tycker itne alls att du ska hänga upp dig på det.

problemet ligger väl i stället i om du vill ha honom nu och om du vill offra din kille för honom.....

• Anonym (pinsamt)

Det är väl det som är problemet, blev så chockad av att träffa honom idag så jag vet inte vad jag vill!
    Tänker inte vara otrogen eller så, men märkte bara till min förskräckelse att jag fortfarande var förälskad i S!!
    Var så svårt att sitta och vara "normal" med min pojkvän på sidan och S med sina glittrande ögon på andra sidan bordet! Satt och stirrade ner i min tårta för jag visste inte var jag skulle kolla för att inte möta S blick för då var jag rädd att fastna där!

• Mia med 2

ts: hur länge har ni vart ihop och hur allvarligt är det mellan dej och din kille?

• Anonym (pinsamt)

Har varit ihop i snart 2 år, är förlovade men bor inte ihop ännu, inga direkta planer på bröllop och sånt, men visst är det seriöst (annars hade vi ju inte varit förlovade).

Retar mig nått vansinnigt på att jag blev som en 13-åring när S kom in i rummet! Kanske bara var chocken eftersom jag inte sett honom på så länge, hoppas att det ska gå över! Men just nu är allt ett ända virrvarr i huvet! Tur att min pojkvän åkte hem till sig så jag får vara ifred med tankarna.

• CEEN

Ja du kan nog behöva ta en riktig funderare på hur du vill ha det!!! "gammal kärlek rostar aldrig", så du kasnke får leva med det eller göra något åt det....

Tänk på att du kommer träffa den här personen en massa gånger i hela ditt liv.....

• Anonym

Svårt att ge dig råd. Du måste verkligen fundera över hur du vill har det. Men jag vet att det är svårt att välja.

Jag har varit kär i en person i över tio år nu. men det var inte möjligt för oss att bli tillsammans då på den tiden. För många hinder. Efter några år träffade jag min nuvarande man och fick känslor för honom. Inte lika starka känslor men jag älskar honom verkligen. Min stora kärlek fanns inte i mitt liv då och jag gifte mig och var lycklig. För ca ett år sedan så dök min kärlek upp igen. Det vart en jobbig period i mitt liv. Jag funderade mycket på hur jag ville ha det. Vilken av dem jag ville ha. Jag var aldrig otrogen men jag tänkte mycket på min kärlek.

Jag kom fram till att jag ändå var lycklig med min man. Han ger mig all den kärlek och trygghet jag behöver och jag älskar honom. Jag valde därför att stanna hos honom. Men visst händer det att jag tänker på den andra personer ibland. Speciellt de gånger då vi har träffats någonstans.

Men jag är säker på att jag valt rätt. jag är också säker på att man kan älska flera personer samtidigt och det på flera olika sätt.

Så tänk efter noga.

Styrkekramar

• Anonym

det där är inget konstigt ju, har några i min släkt där två bröder är gifta med två systrar.
    känn efter vad du vill så blir det säkert bra..! Lycka till!

• Anonym (pinsamt)

Nää, problemet är ju inte att han är bror till syrrans man.

Det är väl att det är svårt att undvika honom och "glömma" när vi är släkt och onekligen kommer att ses igen!
    Känner att det kommer att bli svårt att gå på släktsammankomster med min pojkvän när S är där!

• Anonym (underbart)

har ni träffats när det inte är kalas?? på tu man hand???

för många år sedan så fanns det en kille i min killes vänskapskrets, och vi var oerhört attraherade av varandra, han sa även att han älskade mig... rakt framför näsan på min dåvarande kille!!! ja kan erkänna idag att på ett par fester så smög vi iväg å hångla, hi hi kan skratta åt det idag.. men till saken..

träffade killen igen för nått år sedan på krogen och vi kände samma attraktion som innan!! fast nu hade vi båda förhållanden som ingen ville förstöra!! så vi skålade glatt och sa att nästa gång vi ses å bägge är singlar så vet man inte vad som kan hända!! =)

så kan de inte vara att ni är otroligt attraherade av varandra??

man blir helt pirrig i magen,fnittrig och vill bara vara nära personen ifråga!! se honom djupt i ögen,ta på honom,bara om de så är nudda vid honom när han går förbi... å framför allt älska med honom!!!!!

el ja kanske har helt fel??? tror det är jätte lätt att förvirra sig med tro att man är kär!!

du kan bara rannsaka dig själv, är du villig att riskera din nuvarande kille för *S*

fråga dig själv om hur du känner när du ser S och hur du känner när du ser din kille!!

ja blir helt pirrig i magen när ja tänker tillbaka =) =) =)

lycka till!! bara du vet svaren till ditt hjärta!!

• Anonym (pinsamt)

Anonym "underbart".

Vi har råkats på stan och även på någon badplats, men aldrig umåts privat annars.
    Känner nog inte varandra så mycket egentligen, så du har nog rätt att det är attraktion på hög nivå och inget annat!
    Blir helt galen när jag tänker på hur det skulle vara att kyssa honom och dylikt men har nog svårt att se oss leva tillsammans.
    Känns smärtsamt att inte få leva ut sina lustar med honom. Och så känns det så retsamt att nu när han är singel så är inte jag det längre, förut var det ju tvärt om!

• Anonym (underbart)

fast ibland e de bäst att låta de vara som det är!!

tycker inte du ska lämna din pojkvän bara för att du är så *KÅT* på S...... visst kan du drömma!! å en dag kanske drömmen blir sann!!!

annars kanske du ska ta å prata med *S* om saken!! ni kanske kan lära känna varandra.... men gå absolut inte bakom ryggen på din kille, gör slut i så fall!!

svårt att säga vad som är rätt å fel!! de kan bara du avgöra,följ ditt hjärta!!!

men visst är känslan helt underbar!! =)

de va ca 8 år sedan detta hände mig,men känslan finns kvar!!

om du vill kan du maila mig om du vill prat mer!!

majsgirl@hotmail.com

lycka till

kram

Svar på tråden Förälskad i systerns mans bror!