• Risgrynet

Vilken lön? - sjuksköterska NATT

Ska på intervju i nästa vecka, har aldrig jobbat natt och varit föräldraledig i tre år. Nu undrar jag vart lönen kan/bör ligga för en nattjänst på 68,6%

Jag har ca ett års erfarenhet.

Hur många nätter jobbar man per månad på 68,6%?

• Svar på tråden Vilken lön? - sjuksköterska NATT
  • Asil1

Nu jobbar jag som undersköterska på natten men antalet nätter borde ju vara den samma. Jag jobbar 72% tror jag och jobbar ca 15 pass på 5 veckor. Det kan nog handla om ca 14 pass på fem veckor för en tjänst på 68.6%.. Detta är bara på ett ungefär...

• Risgrynet

Ok tack.

Vad anses som heltid om man jobbar natt? Det är där runt 70% eller?

• Asil1

Tror det är en bit över 80% som räknas som heltid...
    Vet du om du får nattillägg eller inte?

• Risgrynet

Ingen aning om något. Får kanske vända mig till facket och få lite detaljer innan jag ska på intervjun. Jag kan absolut INGET om det här med att jobba natt. Vet heller inte ens om jag fixar det rent fysiskt. Men det blir spännande om jag får chans att prova. Inbillar mig att det passar familjelivet bra med nattjobb när barnen är små.

• Risgrynet

Någon mer som jobbar natt?

• Zygo

Jag har jobbat natt som ssk på en akutavdelning, hade vanlig grundlön (21100 kr) plus med ett natttillägg på 1500 kr extra per månad, plus 150 kr extra för varje natt plus ob. Jobbade heltid.
    Jag har alltid varit kvällsmänniska, pigg på kvällar o nätter, men jag slutade helt jobba natt för något år sedan, mådde skit av det. Kroppen är inte gjord för att ränna runt på nätterna och sova på dagarna.
    Nu jobbar jag enbart dagtid och mår mycket bättre. Hoppas det går bra för dig, kostar inget att prova.

• Tecken
    Risgrynet skrev 2009-09-26 00:44:00 följande:
    Ok tack. Vad anses som heltid om man jobbar natt? Det är där runt 70% eller?
    Jag är inte ssk, men då jag jobbade natt, så var heltid natt = 100% = 32h/vecka inom landstinget (och lite mer inom kommunen, tror det var runt 36-37h/vecka). Jobbade ca 3-3,5 nätter/vecka.
  • linjes

Jobbar natt 64 procent som uska

7 nätter på 3 veckors schema

• MariAnne 757

Hej har arbetat natten i 37-år.Veckoarbetstiden är 36,33 så heltidpå natten är 36,33X4=147 tim ca 15 nätter i mån.Det spelar ingen roll hur schemat läggs ut.Du får din grundlön + obtilägg.Alltså 64.8% X heltidslönen blir ca 10 nätter/mån.Beroende på när du börjar det vanligaste inom landstinget är 21.30-07.el07.30 inom kommunen 21.00-07el07.30.Ob A 94.30 Storhelg aftnar,B47,10 helg,C38,20varddag kl22-06,D18,90 vardag19-22.Bara att räkna lycka till MariAnne

• Risgrynet

Hihi, tack för svaret. Två och ett halvt år har gått sedan dess. Jag fick inte tjänsten utan jobbade i öppenvården under pandemivaccinationen. Sedan bestämde jag mig för att lyssna på känslan att ssk-yrket är helt fel för mig. Har sedan jobbat som usk på lab samt inom barnomsorgen. Är nu f-ledig med tredje barnet och ska vara hemma läääänge. Minst tre år

Svar på tråden Vilken lön? - sjuksköterska NATT