skillnad på mjölkproteinallergi och mjölkallergi?
Har börjar fundera på om dottern är överkänslig mot mjölk eller mjölkprotein.
Har börjar fundera på om dottern är överkänslig mot mjölk eller mjölkprotein.
Mjölkproteinallergi och mjölkallergi är samma sak. Man säger ofta mjölkallergi för att man inte orkar säga det långa ordet komjölksproteinallergi.
prata med bvc elelr läkare så ni får göra utredning- är hon fökyld elelr har varit?
kan ofta sätta sig i magen,,,,
men mixtra itne själva
dom har sagt att det är okej att testa med mjölk men inte med gluten. och det enda vi inte ger henne är mjölk men allt annat
Man skiljer på mjölkproteinet eller laktosen. aktos är mjölksocker och detär mjölkprotein där i. Och tål man inte komjölk ska man akta sig för allt med mjölk i och då ävem skummjölk, laktos. Då får man dricka mjölk gjort på tex havre, eller soja. Inte vanlig yoghurt, grädde.Många barn har outvecklade tarmar som små och är känsliga mot mjölken. Testa inte själva utan rådfråga på bvc. tog ni bara bortdrickmjölken men erat barn fick grädde o yoghurt är det mindre troligt att det beror på mjölken eller också beror det på att ni drar ner på det. Min tjejja tålde inte mjölk första 1,5 året utan blev hårt i magen, ont i magen så hon inte sov och kräktes om hon fick i sig nått m mjölk i.
Så skumt med hennes mage bara.
Hej, att ge mjölkfri kost ger ingen skillnad på stört. För oss tog det 10-14 dagar innan vi märkte skillnad- Så blir hon inte bättre tycker jag att ni ska kontakta en barnläkare.
Det kan inte vara att hon är lite förkyld??
När min son blir förkyld sätter det sig nästan alltid på magen och han kan ha diarré i 2 veckor utan att vara det minsta snorig... Bara en tanke.... :)