• SVE

Snitt, hosta och nysa gör det ont?

Jag kom hem för två dagar sedan efter ett snitt och jag vågar liksom inte hosta eller nysa eller sånt för jag tror det ska göra ont jätte jobbigt för jag är förkyld nu också.
    Tänkte höra med er andra om ni vågat göra det, berätta lite jag måste få vete.

• Svar på tråden Snitt, hosta och nysa gör det ont?
  • Cecese

Ja det gör ont, väldigt ont tom men måste man så måste man. Ett tips är att ta en handduk och vika riktigt hårt och hålla hårt mot såret som stöd så känns det inte lika ont att hosta/nysa.

• SVE

Nej fy fan jag tänker inte hosta då jag får hålla mig. Men när börjar det kännas bra att hosta igen då?

• Cecese

Svårt att säga när det börjar kännas bra. Efter första snittet tog det länge innan jag var utan smärta, jag var totalt handikappad i 3 veckor och hade ont i flera månader. Efter andra snittet var smärtan ok redan efter någon dag.

• Piali

Hosta, nysa och skita gjorde ont... men skratta tycker jag var värst. Man får försöka göra det utan att använda magmusklerna hehe ;)

• CherryMe

Nja... det var inte så himla jobbigt tycker jag. Det var tre månader sedan jag snittades, men upplevde det inte som så farligt. Kunde nysa, skratta, hosta mm utan att det gjorde ont. Visst kände jag av såret, men inte särskilt smärtsamt. Jag var noga med att röra på mig mycket och gå upprätt redan de första dagarna, det enda jag hade problem med är att det gjorde ont på sårets vänstra sida när jag skulle da upp vänstra benet... lite mysko, men gick över efter kanske 4 veckor. Det är nog ganska individuellt skulle jag tre. Lycka till!

• Pyresson

gör jäätte ont att hosta

• Syra

Ja, för mig brännde det till ordentligt. Men jag tog en kudde eller binda och tröck mot magen när jag skulle hosta, liksom höll ihop så att magen inte skulle hoppa så mycket och det gick då bättre att hosta . sitt görna så att magen inte är spänd

detta gick över efter några veckor.

• frux

jotack. jag hade rejäl hosta som nysnittad och så hemskt det var! Man fick ta en hård kudde och pressa mot magen samtidigt som man fick sitta framåtlutad.

• SVE

Jag tycker mer att jag känner att det skulle göra ont under snittet i blygdbenet eller nånstans där. självklart har jag blivit sjuk också så det är ju så himla kul efter att man blivit snittad men men det går nog över tack för allt ni skrivit.

• Knubbe12

Nysa var värst tycker jag. Höll på att svimma av smärta första gången ;o). Hosta är inte heller någon höjdare, eller att skratta. Efter ca en vecka kändes det som vanligt igen, eller i alla fall uthärdligt...

• SVE

Värst att hosta, har köpt hostmedicin så nu hostar jag inte haha :D

Svar på tråden Snitt, hosta och nysa gör det ont?