• linjes

Förstoppad hund?

Min hund tror jag är förstoppad och jag jag har ringt jourvet men dom skulle ringa upp??

Han kräktes och hade diare i torsdags och när jag då ringde vet,så sa hon att han inte skulle få mat bara vatten...Vilket jag gjorde

Dan efter fredag skulle han få kokt torsk,vilket han fick..Jag funderade inte på varför han inte bajsade igår direkt eftersom han inte hade fått mat på ett dygn..

Men nu börjar jag bli lite orolig hans allmäntillstånd är det inget fel på men han vägrar skita

What to do??

Jag upprepar jag väntar på att vetrinären ska ringa upp men vill höra om det är nån som varit i samma sits??

• Svar på tråden Förstoppad hund?
  • ThiCha

hur gammal är hunden? har du gjort något typ bytt foder eller så? har den käkat något den inte brukar få?

• linjes

Han är 2 år och äter ju vad han kommer över

Men inga förändringar i fodret

Jag har pratat med vet nu och hon trodde inte det var någon fara eftersom han är pigg
    Men han har fått messsmör och ska leva på kokt torsk och vattnigt ris några dagar
    Bajsar han inte fortsatt i morgon så ska jag åka in

Men nu fiser han så det stinker lång väg så jag hoppas det är på gång iaf

• Cacto

Min hund gick igenom något liknande förra veckan. Hon åt något konstigt i parken och fick diarré följande dag och natt. Jag fastade henne då en dag och satte henne sedan på en ris- och kycklingdiet. Det tog 2-3 dagar innan hon bajsade alls, och då var det bara lite, lite.

Det lilla bajs som kom var i alla fall i hyggligt normal konsistens, så jag beslutade mig för att börja blanda i lite vanlig mat i riset (för att övergå helt till den efter några dagar). Sedan efter någon dag började hon bajsa mer normalt igen - ju mer vanlig mat, desto mer bajs.

Jag tror, men är inte säker, att det är den effekten som riset och kycklingen (eller fisken) ska ha, att det ska sakta ner hela systemet liksom. Min hund betedde sig precis som vanligt förutom att hon inte bajsade, så jag var inte så orolig för henne, men om det hade gått fler dagar hade jag nog gått till veterinären för jag undrade verkligen vart all ris och kyckling egentligen tog vägen de där dagarna :-O

• Trippel

Pröva och ha i en skvätt olja.

• linjes
    Trippel skrev 2009-09-26 13:02:57 följande:
    Pröva och ha i en skvätt olja.
    Jag fick rådet att ta messmör så jag kör på det
    Cacto skrev 2009-09-26 13:01:40 följande:
    Min hund gick igenom något liknande förra veckan. Hon åt något konstigt i parken och fick diarré följande dag och natt. Jag fastade henne då en dag och satte henne sedan på en ris- och kycklingdiet. Det tog 2-3 dagar innan hon bajsade alls, och då var det bara lite, lite. Det lilla bajs som kom var i alla fall i hyggligt normal konsistens, så jag beslutade mig för att börja blanda i lite vanlig mat i riset (för att övergå helt till den efter några dagar). Sedan efter någon dag började hon bajsa mer normalt igen - ju mer vanlig mat, desto mer bajs. Jag tror, men är inte säker, att det är den effekten som riset och kycklingen (eller fisken) ska ha, att det ska sakta ner hela systemet liksom. Min hund betedde sig precis som vanligt förutom att hon inte bajsade, så jag var inte så orolig för henne, men om det hade gått fler dagar hade jag nog gått till veterinären för jag undrade verkligen vart all ris och kyckling egentligen tog vägen de där dagarna :-O
    Jag har inte varit orolig förrän idag och stresshuvudvärk fick jag oxå uscha men jag hoppas att han kommer bajsa idag eller i morgon,håller tummarna iaf

Tack för era svar
Svar på tråden Förstoppad hund?