• PCO20

Ni med utebliven ÄL, hur lyckades ni få igång ÄL?

Hej!
    Har försökt två kurer med pergo utan resultat. Är nu inne på tredje månaden med metformin i stället. Ingen mens o ingen ägglossning än. Har gått över ett år nu, men inget ägg vill växa och släppa taget.

Hur lyckades ni få ägglossning? Om inte pergo funkade, vad funkade? Puregon?

Är mest intresserad att prata mer som inte är överviktiga. Jag själv är normalviktig.

• Svar på tråden Ni med utebliven ÄL, hur lyckades ni få igång ÄL?
  • LiselottePCOS

Hade ingen mens alls, fick pravidel pga högt prolaktin. Fick igång mens med det snabbt. Vägde då lite för mycket ca 70 kg till 162 cm... upp till 65 kg normalvikt. Tog aldrig pergo etc.

• PCO20
    LiselottePCOS skrev 2009-09-28 19:22:22 följande:
    Hade ingen mens alls, fick pravidel pga högt prolaktin. Fick igång mens med det snabbt. Vägde då lite för mycket ca 70 kg till 162 cm... upp till 65 kg normalvikt. Tog aldrig pergo etc.
    Okej, har heller ingen mens alls. Har inte för högt prolaktin så det är inte det som är problemet för mig dock, ingen övervikt heller.

Inget verkar funka ändå!

PUFF!!
  • PCO20

En annan fråga:
    Har nu dom senaste dagarna fått en mycket bättre hy, vilket jag aldrig har annars, förutom när jag äter p-piller! Är detta ett bra tecken? Alla finnar är helt borta...

• PCO20
    LiselottePCOS skrev 2009-09-29 18:16:49 följande:
    ret teoretiskt låter det lovande.... tog du Metformin? min blogg: blogg.passagen.se/liselottepcos/
    Ja, har tagit metformin i ca 2-3 månader nu! Hyn har blivit mycket bättre den senaste veckan

Ska läsa din blogg!
  • Eskobar77

Hur mycket metformin äter du?

(¯`°?.¸ ღ♥ stolt mamma till Ines♥ღ ¸.?°´¯)
  • PCO20
    Eskobar77 skrev 2009-10-01 21:01:02 följande:
    Hur mycket metformin äter du?
    Fyra piller om dagen, får inte äta mer
  • Hormonella

Hej hej, är normalviktig tjej med PCOS. Jag körde en kur Pergo och tror att den resulterade i ÄL, men ingen befruktning. Fick sedan hjälp på Sophiahemmet i Stockholm och hade nog en spontan ÄL emellan (men hur lätt är det att pricka in när man inte har en aning när den kommer?) innan jag tog en kur Puregon. Det funkade jättebra och nu är jag gravid. Om du råkar bo i Stockholm kan jag varmt rekommendera Sophiahemmet. Lycka till!

• Tanya82

Brukar man få mens efter man ätit Pergotime?

• PCO20
    Tanya82 skrev 2009-10-02 11:06:48 följande:
    Brukar man få mens efter man ätit Pergotime?
    Pergo är ju till för att stimulera ägglossning. Lyckas du att få ägglossning med hjälp av pergo så får du mens, ja. Om du inte får någon mens så är du antingen gravid eller så fungerade det inte
  • MrsHW

Hej. Jag äter Provera för att få mens och på mensens 5e dag är det Pergotime som gäller. :)

• Marion T

Pergo funkade inte på mig, gav upp efter 4 kurer som inte gav ngn bekräftad äl. Är normalviktig men har sällan eller aldrig äl. Blev gravid efter den andra kuren med gonal f-sprutor som jag injecerade i magen varje dag i ca 18 dgr. Sen pregnyl för att få ägget att släppa. Det tar väldigt lång tid för mig att få ett ägg att växa till sig även med gonal men det är så mycket lättare att få rätt dos samt att man kan fortsätta tills det händer nåt. Med pergo är det ju bara 5 dar och sen hoppas på det bästa. Trodde aldrig jag skulle få ngn ägglossning men det funkade båda gångerna med gonal. Väntar nu på att bebisen ska komma om sisådär 8 veckor

Lycka till!

• PCO20

Marion T skrev 2009-10-03 16:33:32 följande:

Pergo funkade inte på mig, gav upp efter 4 kurer som inte gav ngn bekräftad äl. Är normalviktig men har sällan eller aldrig äl. Blev gravid efter den andra kuren med gonal f-sprutor som jag injecerade i magen varje dag i ca 18 dgr. Sen pregnyl för att få ägget att släppa. Det tar väldigt lång tid för mig att få ett ägg att växa till sig även med gonal men det är så mycket lättare att få rätt dos samt att man kan fortsätta tills det händer nåt. Med pergo är det ju bara 5 dar och sen hoppas på det bästa. Trodde aldrig jag skulle få ngn ägglossning men det funkade båda gångerna med gonal. Väntar nu på att bebisen ska komma om sisådär 8 veckor Lycka till!
    Åhhh vad hopp du ger mig Jag är i samma sits som du var, får ju aldrig någon ägglossning verkar det som. Hur lång tid tog det innan du fick börja med sprutor?!

GRATTIS TILL BEBISEN
Svar på tråden Ni med utebliven ÄL, hur lyckades ni få igång ÄL?