Rädd för förlossning nr 2
Hej!
Kände att jag behövde tömma ut lite känslor, och kanske hitta någon/några att diskutera med.
Jag närmar mig en igångsättning av barn nr 2, och är ganska orolig, får ångest och panik av väntan på förlossning...
Graviditet nr 1 gick inte bra alls! Den var problemfri förutom foglossning, Men i v 38+5 dog hon av en knut på navelsträngen. Redan innan det hade jag förlossningsrädsla och fick gå och prata med folk på aurora mottagningen, efter det var jag ändå orolig men något lättad.
Sen när våran dotter dog blev rädslan ännu värre.
Just nu känner jag konstant ångest och rädsla, jag kan tex inte går ur sängen på morgonen innan jag känner att det sparkar, vågar knappt köpa på mig saker osv. Det kommer stunder när jag sitter och trycker på magen bara för att få en spark tillbaka.
Ena stunden känner jag att jag kan klara att föda normalt, nästa stund får jag världens ångest över allt som kan gå fel...Då vill jag ha ett kejsarsnitt, samtidigt vill jag inte ha ett sår som gör ont :S
Är i v 35 just nu, och jag vågar inte gå gravid förbi v 38...
Är så orolig! Undrar om det finns någon mer som går igenom samma sak? Som kanske kan tala om lite vilket som är bäst, KS eller vanlig födsel?
Mvh Emma