• Barnlängtan1

vart kan man köpa noisettesås??

Jag undrar om nån vet vart man kan köpa noisettesås till glass..?
    den stora flaskan som ofta glass barer har..

Tack.

• Svar på tråden vart kan man köpa noisettesås??
  • Nina1982

Finns sån här nougat sås på vanliga mataffärer har jag sett typ ica coop. Finns vid glassen, där det finns strutar o strössel typ...

• Barnlängtan1
    Nina1982 skrev 2009-09-26 15:25:32 följande:
    Finns sån här nougat sås på vanliga mataffärer har jag sett typ ica coop. Finns vid glassen, där det finns strutar o strössel typ...
    okej är det samma smak??
  • guppyn

Det borde annars vara smaskigt att smälta nutella och ha på glassen, mmmm

• Thaleya

Jag har smakat från affären, typ coop och ica. Men det är inte samma smak på dem :(

Har tyvärr inga andra tips om du inte vill fråga om någon som jobbar på en glassbar kan vara schysst och sälja.

• Thaleya
    Snuttjulla skrev 2009-09-26 16:40:47 följande:
    det finns nougatsås från odense, den är jättegooo´ *tipsar*
    mm det är den jag smakat, för mustig och nötig för mig, men värt att pröva TS.
  • Miss Obsessive

Odense har en riktigt god nougatsås, som smakar precis som den man får till tex mjukglass. Den finns i de flesta mataffärer, vid glassen =)

• Tattyn

Odenses nougatsås är god, men den smakar inte alls som den man fpr i glassbarer. Ska amn ha tag i just den noisettsåsen måste man nog försöka hitta en trevlig glassbarsägare som kan tänka sig sälja en flaska tyvärr.....

• Miss Obsessive

Jag tycker Odenses nougatsås smakar väldigt likt noisettessesåsen glassbarerna använder, men smaken är ju som baken antar jag =) TS, du skulle ju alltid kunna kika på Willys eller Coop eller hos någon annan som köper in restaurangsortiment.

• Salmiak73

Bor i Malmö, och här finns den ts menar på Citty Gross. En stor vit flaska med en grönaktig etikett, med bla hasselnötter på och som det står Noisette på.

• Thaleya
    Tattyn skrev 2009-09-27 00:31:57 följande:
    Odenses nougatsås är god, men den smakar inte alls som den man fpr i glassbarer. Ska amn ha tag i just den noisettsåsen måste man nog försöka hitta en trevlig glassbarsägare som kan tänka sig sälja en flaska tyvärr.....
    mm jag tycker samma, tycker det är stor skillnad i smak. Men jag har väldigt bra smak och luktsinne så det känns extremt väl för mig.
  • Salmiak73

Rättelse - City Gross, ska det stå!

• Barnlängtan1
    Salmiak73 skrev 2009-09-27 02:16:50 följande:
    Bor i Malmö, och här finns den ts menar på Citty Gross. En stor vit flaska med en grönaktig etikett, med bla hasselnötter på och som det står Noisette på.
    åh gud vad gott..hela min familj bara älskar denna sås,,har med tänkt råga nån kiosk om dom säljer nån flaska men tror knappt det..ja vi ska ju få en city gross här nästa åt i okt.nov...låååång väntan..

jo den från odense har jag provat tyvärr itne så god...Tack..
  • smöla

kolla på affärer som säljer storpack! kostar runt 100 kr för en liter

• smöla

mazque jag har skickat ett privat meddelande till dig!!! viktigt att du kollar detGlad

• Linda5
    Salmiak73 skrev 2009-09-27 02:22:36 följande:
    Rättelse - City Gross, ska det stå!
    C-G i Växjö också
  • mazquE

Guuuud vad snälla människor det finns! TACK.. Jag har inte varit inne här sen jag skrev inlägget och kollar aldrig mina meddelanden här inne, men kom som tur var in på denna sida igen.. Åter tack !
    Hade ingen aning om att mina uppgifter fanns med :)

• smöla
    mazquE skrev 2011-09-23 15:46:18 följande:
    Guuuud vad snälla människor det finns! TACK.. Jag har inte varit inne här sen jag skrev inlägget och kollar aldrig mina meddelanden här inne, men kom som tur var in på denna sida igen.. Åter tack !
    Hade ingen aning om att mina uppgifter fanns med :)
    Haha ja du kunde fått hem världens paket på posten Flört
Svar på tråden vart kan man köpa noisettesås??