• Anonym (orolig)

Är så orolig för misfall, fick hårt slag mot magen igår!!

Hej,

Igår när jag var ute och cyklade så var jag tvungen att tvärbromsa och fick styret rätt in i magen, en ganska ordentlig smäll. Jag är gravid i början på vecka 18 och är så orolig för missfall.
    Jag ringde sjukvårdsupplysningen igår och de tyckte inte jag behövde söka om jag inte hade ont i magen, blödningar eller flytningar.
    Jag är väldigt öm på magen idag, men känner inget inne i magen.

Finns det nån här som varit med om nåt liknande och det har gått bra??

Och det finns kanske nån här som varit med om nåt liknande där det inte gick bra heller?? Hur märkte ni i så fall att nåt var fel? Och hur lång tid efter händelsen??

Snälla svara mig, jag är så orolig.

Förlåt att det blev så långt...

• Svar på tråden Är så orolig för misfall, fick hårt slag mot magen igår!!
  • Trollgumman888

Anonym (orolig) skrev 2009-09-26 14:53:52 följande:

Hej, Igår när jag var ute och cyklade så var jag tvungen att tvärbromsa och fick styret rätt in i magen, en ganska ordentlig smäll. Jag är gravid i början på vecka 18 och är så orolig för missfall. Jag ringde sjukvårdsupplysningen igår och de tyckte inte jag behövde söka om jag inte hade ont i magen, blödningar eller flytningar. Jag är väldigt öm på magen idag, men känner inget inne i magen. Finns det nån här som varit med om nåt liknande och det har gått bra?? Och det finns kanske nån här som varit med om nåt liknande där det inte gick bra heller?? Hur märkte ni i så fall att nåt var fel? Och hur lång tid efter händelsen??Snälla svara mig, jag är så orolig. Förlåt att det blev så långt...
    Försök att inte oroa dig. Vet fall där man fått en hård spark i magen och det gått bra. Så länge du inte blöder så...kan du känna foster"bubbel"?
  • Anonym (hej)

1. Ditt inlägg var kort, inte långt

2. Kom ihåg just HUR tryggt ditt barn är i magen. Det har världens bästa skydd. Att du har ont nu är väl av samma skäl som att någon skulle få ett blåmärke om den slog sig. Gör som sjukvårdsupplysningen sa och håll koll efter dåliga tecken, men jag tror verkligen inte att du behöver vara orolig. Det krävs en rätt rejäl smäll för att det ska orsaka ett missfall

• Anonym (orolig)

Hej tack för ditt svar. Nej saken är den att jag inte känt nåt bubbel än.. Eller jo vid nåt enstaka tillfälle, men med flera dagars mellanrum så det är tyvärr inget jag kan gå på...

Jag har UL om två veckor men känns ju så himla långt kvar tills dess.

Skönt med några lugnande ord...

• Trollgumman888

Anonym (orolig) skrev 2009-09-26 15:00:15 följande:

Hej tack för ditt svar. Nej saken är den att jag inte känt nåt bubbel än.. Eller jo vid nåt enstaka tillfälle, men med flera dagars mellanrum så det är tyvärr inget jag kan gå på... Jag har UL om två veckor men känns ju så himla långt kvar tills dess. Skönt med några lugnande ord...
    Det ordnar sig säkert...men om du lägger dig ner och slappnar av är det mycket möjligt att du kan känna bubbel. Jag gjorde det i v 14 och 15 med mina. Kanske det kan lugna dig?
  • Anonym (orolig)

Tack så jättemycket för era svar!!

Finns det ingen som varit med om nåt liknande??

• JessiWill

Puffar denna tråden efter all dess tid, har själv så oroliga tankar just nu!

Våran Liten är beräknad 12 september 2o10 =)
  • madde1983

jag har varit med om det , men jag var nära  och krocka med en bil (frotal krock)  jag vad då i v 20  med min dotte, fick styret i magen  och blev förstås livrädd och började skrika på bilsten ,
    han låg i hög hastighet i en kurva och såg inte mig bakom hörnet , men som tur väl så blev ingen skadad  men min cyklen blev obrukbar,tacka gud i dag att
    min dotter e lever, hon e 15  månader och har inte fått några skador ,

• JessiWill

Tack för svar! Va tur att inget hände med din flicka :)

Så det krävs vanligen rätt hårt våld mot magen för att det skall bli ngt skador?

• madde1983

tror fostervattnet tar stor del av smällen , det e som en stor krock kudde, men första barnet e man alltid lite mer nojig

• JessiWill
    madde1983 skrev 2010-04-22 19:19:11 följande:
    tror fostervattnet tar stor del av smällen , det e som en stor krock kudde, men första barnet e man alltid lite mer nojig
    Jaa verkligen, SUPER nojjig =O
  • madde1983

det e så normalt det bara kan vara,,, väntar mitt andra barn nu och denna gången tänker man inte på massa sådant , man njuter

• JessiWill
    madde1983 skrev 2010-04-22 19:41:12 följande:
    det e så normalt det bara kan vara,,, väntar mitt andra barn nu och denna gången tänker man inte på massa sådant , man njuter
    Jaa det tror jag med :) Men jag käner sparkar många gånger per dag så oron är borta :)
Svar på tråden Är så orolig för misfall, fick hårt slag mot magen igår!!