• Eliasmamma85

Hjälp min 11 månaders son har röda prickar på hela kroppen

I förrgår hade hade han fått lite röda prickar i ansiktet och på magen och igår hade han på ryggen, magen, ansiktet, bakom öronen och idag har han fått mycket på benen och på ljumsken och pungen, vad kan det vara??
    han har haft 3 dagars feber och är förkyld och han kliar inte på det men sover dåligt..
    bvc sa att det kunde vara utsalg ifrån viruset eller vattenkopper, men idag har han fullt på pannan och i hårbotten och lite rödflammigt med.. någon som vet??

• Svar på tråden Hjälp min 11 månaders son har röda prickar på hela kroppen
  • cavat

Efter att småbarn har haft feber kan de få sådana utslag, från viruset. Om det inte blivit bättre till på måndag så be att bvc sköterskan kollar honom för säkerhets skull och skulle han verkar bli dålig helt plötsligt och inte äter/dricker som han ska så ring till akuten direkt så kanske ni kan komma in genast. Men troligtvis är det helt ofarliga utslag, min son fick likadana efter att haft feber ett par dagar.

• jannah

Min dotter hade tredagarsfeber i somras, och blev då prickig över hela kroppen. Det försvann efter några dagar...

¤ Othilia 080524 ¤
  • Trollgumman888

min bäbis har troligtvs svinkoppor..Började med större utslag och nu även små röda prickar på resten av kroppen...

• Eliasmamma85

oki nja vattenkopper kan det inte vara för han har inte träffat något barn eller så, för att bli smittad måste han jue ha varit det...
    Man blir jue så orlig, har jue ingen kylbalsam mer än sådan som vi andvände på mig på bb när jag fick utslag ifrån apoteket och det kan man vel inte andvända eller?

• Hedebris

njae. stämmer inte riktigt. Har man haft vattkoppor så kan man vara bärare på viruset fast det inte bryter ut igen... Så barnet kanske har kommit i kontakt med viruset ändå.

• Eliasmamma85

oki men dom ända barnen han umgåtts med har haft det för 2 och 6 år sedan

• Trollgumman888

svinkoppor börjar tydligen med små röda utslag...fast det kom omvänt på vår unge...

• Hedebris

men även vuxna kan bära på det.

min man har aldrig haft vattkoppor "som brutit ut" men han kan fortfarande smitta när han blir utsatt för viruset. så han vet inte när han har det..

Svar på tråden Hjälp min 11 månaders son har röda prickar på hela kroppen