• EmelieLindberg

KS eller DS förlossning?

Hej!

Jag skulle uppskatta om jag fick tips från er därute som fött barn tidigare. Jag ska nämligen föda mitt första barn om ca. 44 dag. och vill höra era åsikter om Karolniska (Solna) samt Danderyds förlossning. Vad rekommenderar ni? Man vill som sagt komma till en förlossning som ser upp till en och ens önskemål..

Jag valde Danderyd hos barnmorskan för 1 månad sedan, och nu när jag besökte henne igen tyckte hon att jag skulle ändra till Karolinska (Solna) istället, då hon nyss varit på möte och hört att det är väldigt stökigt på Danderyd, alltså att det är väldigt mycket där.. Ingen lugn och ro liksom..

Tackar för svar!

Mvh
    Emelie

• Svar på tråden KS eller DS förlossning?
  • bellis mam

Hej! jag funderar på samma sak fast sös/danderyd,
    jag födde min dotter på bb stockholm och det var sååå himla bra, jag har sökt dit men får veta ca 2 veckor innan bf om det finns plats, annars blir det som sagt ett knepigt val.

Jag vet bara 1 som har fött där, och det ska vara sådär har jag hört, så himla stort och opersonligt på något sätt,

Lycka till! kram

• Morris75

Har fött ett barn på KS och ett på DS. Supernöjd med båda, båda ställen var lyhörda för mina önskemål. Vet inte vad jag skulle välja om vi ngn gång får ett tredje..

• EmelieLindberg
    Morris75 skrev 2009-09-26 21:52:49 följande:
    Har fött ett barn på KS och ett på DS. Supernöjd med båda, båda ställen var lyhörda för mina önskemål. Vet inte vad jag skulle välja om vi ngn gång får ett tredje..
    Tack för ditt svar!

Men du känner inte på rak arm, om du fick välja idag vart du skulle vilja föda?
  • EmelieLindberg

bellis mam skrev 2009-09-26 21:50:55 följande:

Hej! jag funderar på samma sak fast sös/danderyd,jag födde min dotter på bb stockholm och det var sååå himla bra, jag har sökt dit men får veta ca 2 veckor innan bf om det finns plats, annars blir det som sagt ett knepigt val.Jag vet bara 1 som har fött där, och det ska vara sådär har jag hört, så himla stort och opersonligt på något sätt,Lycka till! kram
    Hej!

Jag funderade stort på BB Stockholm men de ville att jag skulle skriva ett brev om mig själv och sedan skicka in, och jag kände att jag inte hade tid med det.. Varit så mkt på sistone.. Så jag valde DS och valde helt plötsligt KS, Solna då BM tipsade mig om det.. Hur fungerar BB Stockholm egenligen? Vart ligger det? Stora kostnader eller?
Svar på tråden KS eller DS förlossning?