• Heureka

När ok att börja göra i ordning hemma?

Ja, som ni ser har jag ju ett tag kvar, men jag ställer frågan här i alla fall. När började ni, eller tänker ni börja, göra iordning hemma. Med det menar jag montera ihop säng och bädda, monter ihop skötbord och göra iordning, lägga kläderna i en bebis-byrå mm.

Min graviditet, min mage - jag tänker puta och njuta. BF 11/1-10
  • Svar på tråden När ok att börja göra i ordning hemma?
  • Firehead

Jag ska bara ha en vecka innan dig, och jag har redan börjat fixa lite. Tycker inte man ska lyssna på en del som tycker man är ute i för god tid, bättre det, så man får i ordning det tills det är dags. Man har ingen aning om hur man kommer orka senare i graviditeten och det kan ju även bli en tidig förlossning, så fixa på du, om du är sugen :)

• MsLili

När jag var i ca 8:e månaden. Han har ett eget rum så allt köptes och monterades upp, förvarades i hans egna rum. Sedan flyttade vi in hans spjälsäng till vårt rum när vi kom hem från BB.

• matannika

tjoho..
     jag är i v 28 och har börjat fixa och dona. Precis som Firehead skrev så man vet ju inte hur man orkar senare i graviditeten.
    Jag har satt upp en av spjälsängarna, och sparar där alla saker och klder jag köper...
    Super mysigt att bara känns lite när man går förbi.
    Så gör som du känner......tror jag blir bäst.....
    Lycka till..=)

• Shitzu

babykläder fixa jag 3 mån före bf.
    spjälsäng 1½ mån före bf.
    Nu 9-11dgr före tar jag fram babysitter bl.a för att bäbisens bror (1år) ska vänja sig med fler babysaker här så det inte blir för mycket ändringar för honom på EN gång.
    Vi ska ju hinna möblera om lite oxå och han ska vänja sig innan lillsyskon kommer =)
    Ingen syskonvagn nu, ska fixa det långt senare om jag känner att vi behöver syskonvagn.

• Gullebulle25

jag gjorde iordning för bebisen när jag var i vecka 35 skulle jag tro. så som skötbord o spjälsäng...
    håller fortfarande på o fixar med det allra sista (små grejer som att tvätta tvättlappar) o jag är beräknad på måndag ;)

• jennyz

Jag började inhandla vagn och säng och skötbord i augusti, två månader innan BF ungefär, och kunde inte låta bli att sätta ihop möblerna direkt, det är så myisgt att kolla in i  barnrummet varje dag... Det är väl olika för alla, man ska göra det man känner själv, nu är det skönt att det är gjort så kan jag bara ta det lugnt, har senaste tiden fått mycket SD och varit enormt trött så jag har köpt allt nu inkl blöjor och tvättat allt för att kunna vila upp mig nu sista månaden, känns väldigt bra! Sedan flyttar vi barnsängen till vårt sovrum när bebisen kommit så just nu är allt bara inställt i barnrummet...

Äntligen GRAVID!!! Bf 26/10
  • Verkligen

Vi ska ha i Nov och bebisrummet är klart. Jag har tapetserat, köpt sänghimmel, säng, skötbord, hyllro, småsaker osv. Allt är inhandlat förutom babyskydd & bärsele.
    Känner trygghet i att ha precis allting klart. Så det gör man som man vill. Jag började fixa med allt i hemmet när jag var i 6 månaden ungefär..=)

♥ BF 18 November 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
  • AnneVikstrand

Jag har bf den andra november. Idag bäddade jag sängen spontant för att den inte skulle se naken ut. om en till två veckor hämtar vi nog hem vagn och babyskydd. Skötbordet har vi inte införskaffat än, vet kanske vad vi vill ha. Därimot börjar jag känna lite panik över skötväskan.. Den känns praktisk att ha redo och jag vet inte ens vad jag vill ha.. :O förmodligen inhandlar jag den i veckan. Men alla kläder är klar. Har börjat inhandla storlek 62 nu.

• cuteswegirl

tycker du gör de precis när du själv känner för de.... känner du för de nu så gör de nu....

jag va i typ v 18 när vi köpte skötbord och liknande.... eftersom de va saker som skulle monteras gjorde jag de direkt om ifall att skruvar & liknande saknades.... men som sagt.... gör de precis när du vill....

• Atamon

Jag är beräknad till 28/9 - idag alltså och hämtade hem barnvagnen och monterade ihop och bäddade spjälsängen förra helgen. Skötbordet monterades för några veckor sedan för det skulle målas också. Babyskyddet inhandlades i vecka 30 ungefär (pga att det var på rea). Vi har inte handlat så mycket kläder, bara några bodysar/pyjamaser/byxor, så att vi klarar oss hem från sjuhuset och de närmaste dagarna. För oss passade det bra och kändes rätt att göra det mesta under de sista veckorna, andra har allting i princip klart flera månader innan, men för mig skulle det ha känts som för lång väntan.

• Haanky

När du känner för att nu är det dax! vissa packar upp allt då plusset visar sig och vissa väntar tills bebisen kommit och man får göra som man vill! finns inga regler om inte ni själva bestämmer er för att ha nån speciell regel :) Vi börja fixa i månad 5-6 å sen dess har jag bäddat om sängen 20 ggr :) Lycka till :)

• Cocco

Jag tror det var helt färdigt när det var 4 veckor kvar. Jag hade en massa förvärkar så vi trodde ju L skulle komma på tok för tidigt men så blev det inte så alla grejer stod framme länge innan L behagade komma ut.

• Kinya

Jag är i v24 och vi har precis beställt en byrå så vi får plats med bebiskläderna. Sen är den kommer (om tre veckor) så ska jag ta hem alla de bebiskläder min mamma sparat och tvätta dem och lägga i byrån. Och kolla hur mycket det är av varje storlek så jag vet vad som behöver köpas till.

Jag ser inget fel i att vara ute i god tid. Jag vet ju inte hur pigg jag kommer vara senare i graviditeten och jag skulle bara bli stressad om jag inte hade full kontroll över vad som behöver göras. Nu har jag en plan. Köpa in lite i taget under längre tid. Istället för att köpa allt på en gång.

• Emelie 86

De där e såå olika ja fixade sängen nu i vecka 37 å babyskydd å de fixade vi i vecka
    36 men vi ute tidigare med sonen då va ja runt vecka 34-35 ungefär

Svar på tråden När ok att börja göra i ordning hemma?