• Magda73

Våningssäng med större bädd under? *Tips önskas

Hej!

Jag är ute efter en våningssäng där den undre delen har en bredare madrass. Vet att Jysk har en liksom Staland. Finns det någon här som har erfarenhet av en sådan säng?

Är Jysk:s säng ranglig/av sämre kvalitet tror ni? Jag har lite mycket fördomar mot dem tror jag men har ingen erfarenhet av deras möbler egentligen...

Det rör sig om ett par tusen så jag vore jätteglad om ni ville dela med er av erfarenheter runt olika sängar!

Tack på förhand!

Blogg: magda.nu
  • Svar på tråden Våningssäng med större bädd under? *Tips önskas
  • puss

finns på ikea, en hel serie med matchande garderob och hyllor.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Hannah76

Kolla blocket.
    Ikea har väl en sådan också?
    Har för mig att även Ellos har en?

Jag har också fördommar mot möbler från Jysk...

• Analoga

Vi har en Kura säng från Ikea. En ligger i sängen ovan och en under, och där är ju madrassen direkt på golvet visserligen inom sängstommen men den är väldigt bred och tom en vuxen sover gott där :-9

• Magda73

Tack för era svar!

Har för mig att IKEA:s är lite för hög.. Har två småkottar som ska sova där så jag vill ha en av lägre modell. Och så har vi djur och en massa damm så jag vill gärna att man ska kunna sammsuga under sängen, dvs ej ligga direkt på golvet.

• Analoga
    Magda73 skrev 2009-09-26 22:47:11 följande:
    Tack för era svar!Har för mig att IKEA:s är lite för hög.. Har två småkottar som ska sova där så jag vill ha en av lägre modell. Och så har vi djur och en massa damm så jag vill gärna att man ska kunna sammsuga under sängen, dvs ej ligga direkt på golvet.

Så synd, för Kura är ju perfekt för mindre barn eftersom den som ligger överst bara ligger någon meter upp
  • Magda73

Jag hade TOKTUR!! Hittade en på Blocket till ett mycket bra pris!! Inte från Jysk heller Är kanonnöjd!

Tack för era svar! Hoppas att tråden kan hjälpa andra!

//Magda

Svar på tråden Våningssäng med större bädd under? *Tips önskas