• flashieangel

varför...blir så ledsen!!!

Jag är nu på dag 30 och har gjort två gravtest då jag är sååå kissnödig hela tiden samt trött, men de visar bara negativt!!!

Vad är det som är fel, jag blir ledsen och förtvivlad...o jag känner inte att mensen är på väg för fem öre heller...kan man vara gravid ändå??

• Svar på tråden varför...blir så ledsen!!!
  • Lena1979

IVF? Vad har du för TD?

• flashieangel
    Lena1979 skrev 2009-09-27 12:05:59 följande:
    IVF? Vad har du för TD?
    Vad jag har för TD??? vad menas med det? Jag äter pergotime för att få ägglossning.
  • flashieangel

kunde inte hålla mig, gjorde ett till test nu på morgonen, kan verkas desperat men jag va tvungen, har ju inte testat med morgonurin före. Men nu blir inte ens de blåa strecket i kontrollrutan blått...måste va nå fel på testet...fan va less jag blir!!!

• Lena1979

TD är testdag. Man brukar "få" det om man gör IVF.
    Ok har du tetstat eller varit på kontroller så du vet att du haft ägglossning? När hade du det i så fall?

• flashieangel

jag tror att jag hade ägglossning den 13 september...jag va på ett VUL den 8 september o hade då en stor o fin äggblåsa.

• Gunnell

Min cykel varierar mellan 33 och 35 dagar när jag äter pergo. Biverkningarna av pergo är dessutom väldigt lika gravsymtom så man börjar ju hoppas varje månad... Men mensen har kommit förr eller senare under tre kurer nu.

• Lena1979

Tar ni ngt annat än pergo? Vagitorier i lutealfasen eller så?
    Min läkare sa att det var väldigt osannolikt att bli gravid om man tar pergo. Om man inte också tar progesteron.

• Gunnell

Lena: Är inte det bara om man har problem med tunn slemhinna?

• Lena1979

Jo fast det är ju av Pergo man får tunn livmoderslemhinna.

• Gunnell

Lena: Jo jag har hört att det är en vanlig biverkning men jag trodde inte att alla fick det. Är progesteron receptbelagt? Inte för att jag tänkte ta det på eget bevåg :)

• Lena1979

Jag är ganska säker på att det är receptbelagt. Men jag trodde att de flesta som tog pergo också fick progesteronvaggisar utskrivna. När jag tog pergo var det endast som en kontroll hur jag svarade på hormoner och jag fick därför inte progesteron utskrivet. Jag tog pergo dag 5 till dag 9 och bildade 4-5 normalstora äggblåsor.

• Gunnell

Oj! 4-5 blåsor, jag hade en! Jag tar också pergo dag 5-9- Hmmm, kanske borde fråga om det här med progesteron nästa gång.

• Gunnell

Men om jag hade för lite progesteron borde de ha sett det på blodprovet som man tar en vecka efter äl.

Svar på tråden varför...blir så ledsen!!!