• sagabus

Bästa vinterskorna?

Dags att börja tänka på vinterkläder igen trots min vilja Tjejen har börjat på förskolan och fyller 2 år i vinter. Beslutsångest som jag har gällande märken osv tänkte jag be er experter om råd här inne. Vilka skor är bäst enligt er att ha på förskolan så de inte fryser eller blir blöta?

Kikade lite vilka märken som låg ute på tradera och det verkar vara kavat och någon Ecco modell med Gore-tex som säljs mycket. Ecco lät ju bra när man läste om dom..håller ni med?

Fram med förslag

• Svar på tråden Bästa vinterskorna?
  • Pingulina

Kuoma är vi nöjda med. Lätta och varma, dock ej vattentåliga.

• Tutilure

Först och främst ska du fundera över vilken form ditt barn har på fötterna. För mina barn som har långa och smala fötter passar Superfit och Ecco bäst. För barn med bredare fötter passar Kavat och Viking bättre.
    Själv föredrar jag skor med goretec. Och jag vill att de ska vara varma, andas och vattentäta.

♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • sagabus

Tack för era svar! hm ja det där med formen har jag inte funderat på. Tack, det ska jag absolut ta med i beräkningen
    Ja goretec verkar ju väldigt bra!

• Tutilure
    Tutilure skrev 2009-09-27 10:47:27 följande:
    Först och främst ska du fundera över vilken form ditt barn har på fötterna. För mina barn som har långa och smala fötter passar Superfit och Ecco bäst. För barn med bredare fötter passar Kavat och Viking bättre. Själv föredrar jag skor med goretec. Och jag vill att de ska vara varma, andas och vattentäta.
    Goretex menar jag förstås. Skrev lite fel.
    ♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • garib

Tänk på att ha varma strumpor också.Många glömmer det.

• musli

Vi har köpt Coops vinterskor, Friends. De har fått bäst i test tidigare och vi provar dem i år. Tidigare har vi haft Kuoma och varit nöjda men de är så dyra, kan man köpa billigare som är super-bra så gör vi det.

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Tindrisen03

Tycker att Ecco och Superfit är helt outstanding. Men den kräver att foten inte är för bred. Kan barnet dock ha dem är de de lättaste och smidigaste man kan ha. Goretex är att föredra framför skinn som lätt blir kallt.
    Tycker ofta att man får det man betalar för

♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • 83a
    musli skrev 2009-09-27 16:51:03 följande:
    Vi har köpt Coops vinterskor, Friends. De har fått bäst i test tidigare och vi provar dem i år. Tidigare har vi haft Kuoma och varit nöjda men de är så dyra, kan man köpa billigare som är super-bra så gör vi det.
    Finns det någonstans man kan se hur deras skor ser ut??
  • CloudBerry the 1st

1½-åringen har Viking iår och 4-åringen Sorel.

Viking, Everst från stadium eller Kavatstövlar är mitt tips till en 2-åring. Kuoma verkar också supersköna men de har vi ingen erfarenhet av.

Nästa år blir det helt klart Kuoma till båda.

• SaramedM

Viking passar M bäst, hon har breda fötter

Suerfit var för smala så de frös hon i

Svar på tråden Bästa vinterskorna?