• Anonym (usch)

Knöl i naveln?!

Usch jag blir så orolig. När jag kände i naveln för ett par veckor sedan var det som en knöl eller finne där, tänkte den skulle gå bort. Men nu är den kvar, det är som en finne som inte vill gå bort. Jag blir skiträdd att det är cancer i naveln, även om jag knappt aldrig hört talas om det? Jag ska ringa läkare, men vad sjutton kan det vara? Cysta? Måste det vara något farligt?

• Svar på tråden Knöl i naveln?!
  • Anonym (usch)

gör ett sista försök...

• Anonym (usch)

Men sitter det direkt inne i naveln? Kan man få det i vuxen ålder? Kan man få cancer i naveln?

• Anonym (usch)

Det gör ibland rätt ont i naveln också och runt omkring.

• Anonym (kille29)

Har haft 2ggr sån där.
    Inge skönt men det går bort. Jag har klämt mina båda. Som en jävligt oläglig finne.

Det kommer in skit + fukt. Ingen bra kombination.

• Anonym (usch)

anonym (kille29): skönt att höra höll jag på att skriva, men du förstår säkert vart jag vill komma. Eh ja, precis det kommer in skit och vatten jämt i den också och det känns som den här "knölen" uppkom efter jag vart där och petat och haft mig. Vet att man inte ska det men hade massa skit i den så.... urk vad äcklig jag låter.

Hoppas det är en sån där finne eller nått och inget allvarligare.

• Anonym (usch)

Läste lite om navelbråck, men jag har ingen utbuktning eller nått utan det är inne i naveln liksom, som en finne som sitter där och vägrar gå bort.

• Anonym (kille29)

Anonym (usch) skrev 2009-09-28 15:01:16 följande:

Läste lite om navelbråck, men jag har ingen utbuktning eller nått utan det är inne i naveln liksom, som en finne som sitter där och vägrar gå bort.
    Har också en inåt navel.
    Jag körde med sån där sprit för händerna. Vet inte om det funka men det blev nog renare där inne
  • Anonym (usch)

Kanske får köpa sån sprit då, men jag ska försöka att bara låta den vara så kanske den läker av sig själv. Jag är ju där och känner efter hela tiden och då klart kanske den inte försvinner. Jag var så hypokondrisk att jag var tvungen att skriva ett mail och fråga på cancerfondens stöd-frågelinje om man verkligen kunde få cancer där. De svarade att visst, i princip kan man få cancer överallt i kroppen men de har aldrig hört talas om någon mjukdelscancer i naveln.

Så jag ska försöka va lugn. Jag vet, jag är nog rätt löjlig men är livrädd för cancer.

• Anonym

vänta lite. Jag har navelbråck och haft det i 2 år. Det spänner lite i huden runt omkring ibland, men oftast känner jag det bara om jag pillar.

• Anonym (usch)

Anonym: men buktar det ut på dig liksom? När jag googlade verkade de som det ska synas och bukta ut, det gör det inte på mig. Men ont gör det ibland i naveln och runt omkring.

• Anonym (LL)

Gå till en doktor!
    jag har ett ganska stort navelbråck och ska få operera det nu om ngn månad. Jag har haft det i många år men det har under det sista året börjat växa och ömma. Om jag känner ganska hårt runt "bubblan" så kan jag känna att bukmusklerna går isär och har bildat ett hål runt naveln. I hålet komemr bubblan ut. Om jag maserar och försiktigt trucker på bubblan så kan jag få den att åka in. Ett navelbråck är inte farligt så länge som man inte har extremt ont i magen då kan det vara ett inklämt bråck som gör att man får tarmvred och behöver akut operation. Efter som att mitt växer och har börjat att göra ont om jag står och går för mycket så behöver det opereras men bara inom 3 mån....

Låter inte som om ditt är ett bråck men kke ngt annat? Cancer måste det inte heller vara! Kan vara en finne, eksem, infektion eller ngt annat! Gå till en vårdcentral om du är orolig!

• Anonym (kille-85)

Hej till dig trådskaparen.. hur har det gått för dig? Jag har exakt ett lika dan bekymmer. . Snälla kan du säga hur det har gått för dig?

Hoppsd det gått bra

• Anonym (kille-85)

Hoppas du svarar snart. . Ligger här och är så bekymrad över det jag har. En svart knöl precis i naveln. Vad kan det vara???

Svar på tråden Knöl i naveln?!