Gäsp! Så jäkla trött...fler trötta småbarnsföräldrar? Hur hämtar ni energi så ni orkar med
Sitter här och känner mig helt apatisk. Hjärnan har ersatts med bomull och hela kroppen är seg som kola. Har två små barn. En son på tre år och en dotter på sju och enhalv månad. Just nu känns det som om dom har gaddat ihop sig mot oss stackars föräldrar och kör någon slags uttröttningsteknik för att se hur mycket vi klarar av.
Dottern ville amma klockan fyra, sen somnade hon om. Jag lägger mig ner och hinner somna till så börjar sonen vrida på sig och börja dra i mitt hår (ja, vi samsover allihopa). Han blir vildare och vildare och när jag säger ifrån säger han "Stiga upp mamma". Tittar på klockan, helvete klockan är bara fem! Säger" nej, det är mitt i natten somna om". Sonen vrålar "neeeeej vill stiga upp nu. " Efter en liten stund vaknar ju givetvis lillasyster och då ger jag och min sambo upp. Han går upp med sonen och jag försöker somna om lillasyster. Det funkar inte. Sambon tar lillasyster och jag får sova så länge som till klockan sju innan lillasyster vill amma igen. Gäsp! Jag stiger upp, sambon sover lite till.
Nu i eftermiddag tänkte jag passa på att sova lite när lillflickan sov. HA säger jag bara. Hon vaknade efter FEM minuter, tittade på mig med sina gulliga små ögon och sa "Gah" och så upp på alla fyra och skrattade och drog mig i håret. Tro mig jag försökte få henne att somna om men nejdå, givetvis inte. Sova?! Är mamma tokig, tycks hon tycka.
Så nu sitter jag här. Trött, sliten för om ni tror att vår morgon var en engångshändelse så tror ni fel. Jag tror jag har varit vaken sen fem dom flesta morgnar de senaste veckorna.
Och min älskade lilla dotter vägrar äta någon annat än bröstmjölk så nattamningen är kvar och min sambo kan inte avlösa mig för hon vägrar flaska.
Våra barn har inga föräldrar, dom har zombies just nu. All energi är bara borta, borta, borta.
Hur gör ni anda såna här perioder? Har ni några magiska knep för att hitta lite extra energi?