• kinapuff

Omskrivningar för att vara gravid!

Ja, som rubriken lyder: olika omskrivningar på att vara gravid kan kanske vara ett kul sätt att fördriva eftermiddagen på =)
    Så kom med era omskrivningar!
    Jag börjar med:
    En bulle i ugnen

• Svar på tråden Omskrivningar för att vara gravid!
  • Kampis

jag kör stenhårt på att jag är dräktig
    Har 8 dagar kvar till fölning/kalvning

• Gurkan
    Kampis skrev 2009-09-27 16:43:15 följande:
    jag kör stenhårt på att jag är dräktig Har 8 dagar kvar till fölning/kalvning
    haha!
  • kinapuff
    Kampis skrev 2009-09-27 16:43:15 följande:
    jag kör stenhårt på att jag är dräktig Har 8 dagar kvar till fölning/kalvning
    Den var asskön ju!
  • Molson Canadian

Den dagen jag ska meddela omgivningen att jag är gravid (om det sker alltså) så kommer jag att säga:

"Vi väntar en spännande kombination ur lovande linjer någon gång i... [beräknad förlossningsmånad]".

Det är en travesti på vår hundidioti. Uppfödare brukar sälja sina kommande valpar med orden att föräldradjuren är just en "spännande kombination" och kommer från "lovande linjer".

• kinapuff

Molson Canadian skrev 2009-09-27 16:56:37 följande:

Den dagen jag ska meddela omgivningen att jag är gravid (om det sker alltså) så kommer jag att säga: "Vi väntar en spännande kombination ur lovande linjer någon gång i... [beräknad förlossningsmånad]". Det är en travesti på vår hundidioti. Uppfödare brukar sälja sina kommande valpar med orden att föräldradjuren är just en "spännande kombination" och kommer från "lovande linjer".
    =)

Trodde verkligen det skulle finnas fler... Jag har själv idétorka
  • Lapplandspärlan

Havande
    befruktad
    man har en inneboende

• Molson Canadian

Nu kom jag på ett till. Maken säger "på ladden". Har inte riktigt fattat varför, men det har någonting att göra med "laddning", men man kanske ska undersöka om det är något snuskigt menat innan man använder det.

Svar på tråden Omskrivningar för att vara gravid!