• Bettina

    TCM i Malmö?

    Hej
    Jag och min man har genomgått 6 ivf behandlingar och tyvärr aldrig plussat.

    Har läst här på FL att flera provat på akupuntur.
    Läste även i The infertility cure att det hade en positiv effekt på kroppen.

    Tänkte prova men undrar om det är någon av er som känner till en akupunktör i Malmö regionen som är duktig?

    Sökte på eniro och fann "Byy Traditionell Kinesisk Medicin".
    Någon som känner till detta stället?

    Tacksam för svar
    Hälsningar
    Bettina

  • Svar på tråden TCM i Malmö?
  • amnesp

    Prova www.wallmarks.org . Jag coh en väninna fick båda hjälp av honom, båda plusade och har nu barn. En mycket seriös och mycket kunnig akupunktör ochörtmedicinare. Jag rekommenderar honom å det varmaste, fint och stödjande bemötande.
    Ett stort, varmt lycka till!

  • Bettina

    Tack amnesp! Grattis till att ni plussat och fött barn.

    Han verkar vara mycket seriös.
    Vilken typ av behandling fick ni, var det akupunktur och eller örtmedicin?
    Hur lång tid tog det för er innan ni plussade?

    Kram
    Bettina

  • amnesp

    Hej, vi fick båda både och men jag fick senare endast örter förutom vid inläggningen då jag fick nålar igen. Det tog cirka 6 månader för mig och kanske ungefär samma för väninnan som försökt i 10 år men det är tydligen väldigt individuellt. Man märker sakta men säkert förbättringar i såväl mående som äggkvalitet vilket jag i sig upplevde som ett ljus i mörkret även om det inte funkade direkt ändå.
    Och, jo, han är verkligen seriös och "no bullshit", han säger saker väldigt rättfram men är inte okänslig (något jag annars mött alltför ofta i fertilitetskarusellen...)
    Varm kram!

  • Bettina

    Tusen tack för tipsen.
    Vi har träffat honom.
    Mycket seriös och kompetent.

    Fick örter och akupunktur.
    Så nu får vi hoppas att det snart är vår "tur"

    Kramar
    Bettina

  • emma85

    Tack alla för en bra tråd :)

    Kan detta "fungera" om det är mannen som har få och slöa "gossar"?
    Eller är det bara kvinnans infertilitet som hjälps med örter och akupunktur?

    Tacksam för snabba svar!

  • Bettina

    Hej Emma, vi båda (jag och min man) får hjälp hos denna akupunktör.
    Min man har slöa simmare också.

    Vi håller tummarna för att det skall ge resultat.

    /Bettina

  • emma85

    Ok, jag håller tummarna för er! Så får jag boka en tid. kanske ses där! //emma.

  • Vitsippa75

    Amneasp, Hur länge försökte ni innan ni påbörjade akupunktur? Jag har provat akupunktur några gånger men tyckte att det kändes obehagligt och att det gjorde ont. Jag gick istället över till zonterapi men inget resultat... Hur kan du märka förbättringar i äggkvalité?

Svar på tråden TCM i Malmö?