• lillälva

Söker tips på positiva och glada ord!

Behöver lite inspiration och tips....

...ska nämligen köpa stora bokstäver, som jag ska ställa på en hylla - som en inredningsdetalj. Givetvis vill jag att bokstäverna ska bilda ett ord, och det är där jag behöver hjälp

Tänker mig ett ord som sprider positiv energi och/eller som väcker ett leende! Jag kommer bara på "halvtråkiga" ord såsom glädje, solsken osv...

Dela gärna med er av ord! Svenska eller engelska!

Tack!

• Svar på tråden Söker tips på positiva och glada ord!
  • kinapuff

låter som en jättebra idé och jag vill ha tips men hjärnan sammarbetar inte =)
    däremot kan jag tipsa om styleroom.se och att du söker på väggord. där kan finnas en del tips. lycka till!

• kinapuff

vad är det för rum? kök? vardagsrum? sovrum?

• etc

Jag tänker ha SMILE på min ytterdörr (på insidan), tycker jag känns lagom.

• SpecialK

tycker om "ordspråket" från latin "Live, love, laugh".

Andra ord:

JA!

Styrka
    Regndoft
    Kraft
    Joy
    Le mot världen

• lillälva

TACK snälla för tipsen! Jag ska skriva ner och fundera... tänker nu att det måste nog vara minst fyra, fem bokstäver för att det inte ska se tomt ut...

ordet ska sitta på en vägg ovanför där man går ner i trappan till nedre plan, så att man ser det från både kök och vardagsrum som är på ovanvå ningen (öppen planlösning uppe) men även när man går ner och upp för trappan...

• JePaLuLi

Vart köper man såna bokstäver?

★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • puss

HURRA är väl jävligt glatt?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • lillälva

JennyoPatrik - jag köpte bokstäver på Panduro hobby, målade och ställde på en tavellist...

Jag skrev LYCKA tillsist, men det tog lång tid att bestämma sig

Dock kommer det nog att bli fler ord med andra typer av bokstäver, så alla förslag är välkomna! Tack för tipsen!

• JePaLuLi
    lillälva skrev 2009-11-01 10:26:43 följande:
    JennyoPatrik - jag köpte bokstäver på Panduro hobby, målade och ställde på en tavellist...Jag skrev LYCKA tillsist, men det tog lång tid att bestämma sig Dock kommer det nog att bli fler ord med andra typer av bokstäver, så alla förslag är välkomna! Tack för tipsen!
    Tack!
    Jag är inte så händig på att rita tyvärr.
    Jag hittade en sida där man kan beställa bokstäver i trä för 29 :-/st. Tänkte också skriva LYCKA och ha ett hjärta med.
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • Goraner

jag försöker översätta en persisk dikt som gav mig en posetiv kick när jag läste den:

vår själ/tankar är som trädgården
    blommer bör du plantera i
    minsan, om du inte planterar
    växer ogräs i den
    lätast att plantera blommor än att ta bort ogräs.

( svårt att översätta och behålla det estetiska i dikten men tänk på en blomstrande trädgård när du läser dikten)

• puss
    SpecialK skrev 2009-09-27 18:42:35 följande:

tycker om "ordspråket" från latin "Live, love, laugh".

Andra ord:

JA!

Styrka
    Regndoft
    Kraft
    Joy
    Le mot världen

Fast det där är på engelska.
  • Monchichier

Vad är första bokstaven/bokstäverna i era namn i familjen?
    Tänker att det blir mer personligare om man gör ett ord av dem 

Svar på tråden Söker tips på positiva och glada ord!