Vad kostar det att adoptera ett barn?
Ja, jag undrar vad det kostar att adoptera ett barn?
Det är kanske olika beroende på vilket land m.m. Men ungefär, vad bör man räkna med? Totalt, med resor och allt?!
Ja, jag undrar vad det kostar att adoptera ett barn?
Det är kanske olika beroende på vilket land m.m. Men ungefär, vad bör man räkna med? Totalt, med resor och allt?!
Kolla på någon av organisationernas hemsidor. T ex www.bfa.se
Ja, det finns svenska barn som behöver adoptivföräldrar.
Jag skulle tro att det är billigare att köpa ett barn än att adoptera ett? Om man kan tänka sig att kliva in i den grovt kriminella världen. Men det visste du redan, att man inte köper barn närman adopterar. Bra försök annars, att provocera.
Ja, det är liskom det som är tanken, att den som godkännts för adoption också har alla de resurser som krävs för att ge ett barn allt det det behöver. Ekonomin är en del i det.
Besvara inte inlägg nr 3, det är bara för att provocera....IGNORERA! Anmäler inlägget.
Förstår inte varför ni blir så provocerade av inlägg 3 faktiskt. Och vad ska ni anmäla egentligen?
Beklagligt att du inte förstår detta, Miss Maya.
Människohandel anses av många vara ett mycket stort internationellt problem, med långtgående konsekvenser i fråga om mänskligt lidande.
De förekommer att okunniga personer kallar adopterade barn "köpebarn" men detta innebär självklart inte att dessa barn har blivit köpta, egentligen tycker jag inte att okunnighet är en godtagbar ursäkt för att man beter sig illa.
Men vid sidan om detta förekommer det att adopterade kallas "köpebarn" av personer som har behov att uttrycka sitt förakt över adopterade eller adoptivföräldrar - och dessutom de miljontals människor som verkligen har blivit köpta: offren för människohandeln.
Personligen har jag svårare för föraktet - okunnighet kan man alltid försöka folkbilda mot.
Så svaret på din fråga är nog att de som anmäler inlägget reagerar över påståendet att adoption handlar om att köpa barn, deras synpunkt stöds av nationell lagstiftning och internationella konventioner, där handel med människor definieras som ett mycket grovt brott.
Bifogar en länk till regeringskansliets, angående människohandel.
www.regeringen.se/sb/d/2664
Miss Maya skrev 2009-09-28 12:54:55 följande:
Jag tror inte att personen i inlägg nr tre frågade allt det där?