• Mini78

Tips på en god och lättgjord BÅL att bjuda många på?

Japp, som titeln säger så funderar jag på att göra bål som välkomstdrink/fördrink på en fest som jag planerar.

Problemet är att jag ALDRIG gjort bål tidigare (och det är säkert jättelätt) men vill nu gärna ha tips och idéer på hur man gör och vad man har i!

Eftersom jag är gravid så hade jag tänkt göra en liknande alkoholfri drink till mig själv så de inte blir misstänksamma direkt, utan den nyheten ska jag servera senare.

Så.. hur gör man? Hur mycket går åt till 10 pers? Vad har man som bas? Är det alltid vitt vin eller mousserande eller nåt annat? Hur mycket frukt och vad för sorter? Ska man sockra? Etc..

Tack!

• Svar på tråden Tips på en god och lättgjord BÅL att bjuda många på?
  • trollungar

jag gjorde en bål alldeles nyligen.den va till ca 18 st men det räckte till att ta om några gånger per person.
    3 flaskor vitt vin, 2 st sprite zero 1,5 liters sen l jag i röda vinbär och hallon.den bålen uppskattades av många kan jag säga.

• Mini78

Tack för tipset!

Tar jättegärna emot fler!

• Miss Niles

Du kan köpa flera flaskor med Rekordelis skogsbärscider (7,0) spetsa den med vodka om du vill ha mer spritsmak. Sen kan du lägga i frysta hallon. Blir även gott med lite sprite (läsk) i. Men de är inget måste. De är väldigt enkelt och gott!

• Lillstumpan

Vin, vodka, sockerdricka, cider och fruktsaften + bären från coctailbär.
    Annars kan man ha i apelsinjuice, fruktsoda eller dylikt.
    Lägg i stjärnfrukt eller några andra tropiska frukter som ser dekorativa ut.

• Mini78

Tack för era tips!

Lillstrumpan: Ja det var en fin idé, ska ju gäna se gott ut också!

Svar på tråden Tips på en god och lättgjord BÅL att bjuda många på?