• Tigerunge

är det ok att ta med sig mat från hotellfrukosten?

Bodde på hotell i helgen och när jag på morgonen satt och åt frukost såg jag många som fyllde sina privata termosar med kaffe, tog frukt och till och med gjorde smörgåsar för att ta med sig efter frukosten. jag antar att det var till mellanmål eller kanske lunch.

Är det rätt eller fel att ta med sig mat från hotellfrukosten?
    vad tycker du?

• Svar på tråden är det ok att ta med sig mat från hotellfrukosten?
  • Stårschan

Nej, jag tycker att det är fel. Därför skäms jag när jag snikar med mig ett äpple som jag skulle vilja äta inne i hotellrestaurangen men inte hinner, eftersom jag har bråttom till ett möte. Äter äpplet på tunnelbanan istället.

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Arokon

Nej, man får inte ta med sig från frukostbuffén. Däremot kan man fråga om man får köpa en frukostpåse. Det gjorde vi en gång men det kostade så mycket så vi handlade i Pressbyrån istället.

Det är märkligt att vissa anser att det är ok. Jämför med att ta med sig en matlåda då man tex äter lunchbuffé. Skulle någon göra det?

• Gryntroll

Nä, är inte ok!

Däremot har jag köpt påfyllning till den egna termosen och då fick vi fylla på den själva... bland alla undrande gäster, kändes oerhört pinsamt, så vi pratade högt om att det var snällt att man kunde betala lite extra för att få gott kaffe i termosen

• Tigerunge

Jag tycker inte det är ok heller, men folk verkar inte ha några skrupler.
    Har svårt att tro att alla de människor som plockar med sig mat betalar för den.

• Burberry

Nej, och dessutom så ser det snålt ut.

• Pshevil

Att ta med någon frukt tycker jag är ok

• Olw

Att bre mackor och ta med sig är inte okej tycker jag!
    Inte heller fylla termosar!
    En frukt brukar jag själv ta med om jag inte äter den direkt efter frukosten

• Immer

På fjällhotell och liknande brukar man få köpa med sej ur frukostbuffe´n, men att bara plocka med sej i fickorna är ju dålig stil.

• Menhir

Bre mackor är itne ok (om man inte frågar förståss, maken bodde mycket på hotell ett tag och då fick dem de som bonus och slapp handla förmiddagsfika) men att ta en frukt är ok tycker jag.

Ofta orkar jag inte äta så mycket frukost så jag brukar ta med mig en kopp te och en banan upp på rummet efter frukost. Jag har aldrig gjort det i smyg och aldrig har någon sagt ett pip om det fast man ibland passerar receptionen på väg till rummet. Tekoppen lämnar jag förståss och bananen äter jag under förmiddagen, beroende på vilken kurs jag är på. Oftast ingår fika men är det högskolekurser kan det både vara långt till fikastället och rätt tråkig fika så då är det bra med en banan i bakfickan.

• Jossa 79

Haha, att folk verkligen har mage......

• nollåtta

Nej, det är det verkligen inte. För några år sen jobbade jag i servisen på ett hotell, vi hade fukostbuffé. Jag fick i stort sett säga till folk varje dag att det inte var tillåtet att ta med mat från buffén till senare. Vi hade FRUKOSTbuffé, inte frukost, mellanmål och lunch buffé. Pinsamt.

• snuggelhund

Jag tycker inte det är fel. När jag är på julbord brukar jag gömma undan mat för att ta med till mina hundar.

• Runguska

Jag tycker att det är fel och skulle skämmas om jag gjorde det. När vi var på hotell för något år sedan var frukosten slut pga. att så många tog med sig. (Hotellets ursäkt, kan ju ha varit de som planerat och beställt helt åt skogen också) Varsin smörgås utan pålägg var det vår frukostbuffé blev att bestå av och inte heller ville hotellet ens försöka fixa detta utan skyllde bara på att leveranser inte skulle komma förrän nästa dag. Någon ersättning kunde heller inte betalas ut. Tyckte synd om mina föräldrar som bjöd mig och maken då det mesta med hotellet sög.

Svar på tråden är det ok att ta med sig mat från hotellfrukosten?