• Äppelkaka

Stövlar för smala ben?

Hej!

Jag testar att fråga här i hopp om att någon vet

Ska till stockholm den här veckan och tänkte att jag kanske skulle se om jag kunde hitta ett par snygga stövlar. Problemet är att jag har stora fötter (strl 40) men smala ben och då är det nästan omöjligt att hitta stövlar. Det verkar finnas stövlar för dem med grövre vader men har man smalare än genomsnittet så går manoftast bet.

Är det någon som kan tipsa om någon affär i Stockholm som kan tänkas ha ett litet bättre utbud?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Stövlar för smala ben?
  • Kinya

Jag har också letat efter snygg stövlar med smalt skaft men enligt butikspersonal finns det ett väldigt begränsat utbud av det. Säg gärna till om du hittar och berätta vilket märke de är så kan jag kanske hitta dem här nere i Skåne också.

• Äppelkaka

Tycker att det är lite konstigt att man satsar på att göra stövlar med både normala skaft och extra vida skaft men inte med extra smala :-/

Om jag får några bra tips eller hittar några själv så meddelar jag det här

• Kinya

Jag har bara hittat ett par som passat mig. De har remmar man kan dra åt så att de sitter snyggt. Men vanliga stövlar har jag inte hittat än med tillräckligt smala skaft.

Jag har provat några som butikspersonal sagt var smalare än vanligt men de har fortfarande varit för breda.

• LMK

Jag har samma problem!
    Har tidigare sytt in hos skomakare för det var en omöjlighet att hitta stövlar som inte fladdrade runt benet. Hur kul är det!?
    Nu har jag upptäckt Rizzo! Inte världens billgast vill jag lova, men deras stovlar har bra smala skaft. Testa deras höga smala stövlar som är figursydda & med blixtlås hela vägen. De kan funka!

• Hallonmopeden

Jag tycker att Scorett har ganska många stövlar för smala ben. Jag har stövlar i märket NOVITA därifrån.

• Äppelkaka

Tack för tipsen! Jag ska kolla på Rizzo och Scorette och se om de har något snyggt till mig!

Har också fått sy in stövlar hos skomakaren tidigare men det har aldrig blivit supersnyggt då lästen fortfarande är för vid dvs stöveln följer inte benet och vristen särskilt snyggt.

• Hannaliten

Jag har ocksa problem med smala ben. Nu nar jag ville ha lagklackade stovlar var det annu svarare tyckte jag. Jag hittade till slut ett par "riding boots" i brunt lader med snorning hela vagen. Sen kopte jag ett par svarta i stretch "fuskskinn" och sydde in dem sjalv pa symaskinen.

Svar på tråden Stövlar för smala ben?