• Jijii

Hur ser det ut för er med PCO?

Hejsan!
    Jag fick för några veckor sedan reda på att jag har pco. Jag var helt oförberedd på beskedet och hade bara hört talas om det. Jag sökte hjälp hos kvinnikliniken då jag har fruktansvärda menssmärtor, så pass att jag blivit tvungen att åka in på akuten. Jag trodde att jag hade endometrios men läkaren konstaterade att jag hade pco då hon gjorde VUL. Jag blev ganska paff och alla frågor och funderingar kom i efterhand.

Jag är inte överviktig och har inte särskilt mycket hår på kroppen, läkaren sa också att blodproverna såg bra ut.. jag vet inte riktigt vad hon menar med det. Jag har mellan 30 och 48 dagar mellan mensen och jag blöder oftast 3-4 dagar och inga mängder aldrig på natten heller.

Hon berättade att en del kvinnor har svårt för att bli gravida men hon -trodde- inte att jag skulle ha problem men att jag skulle höra av mig o jag inte lyckades bli gravid inom ett år. Hon sa att smärtorna vid mens tydde på att jag förmodligen har ägglossning men hur vet man om man har det eller inte? Är det därför an har svårt att bli gravid? för att man inte har ägglossning.

Jag vet inte om jag har svårt att bli gravid då det inte har varit aktuellt att försöka än. Går det att ta reda på om man kommer ha svårt på annat sätt än att försöka bli gravid?

Berätta gärna hur det ser ut för er! vill gärna få kontakt med fler som har pco så att man har någon att prata med detta om!

Svar på tråden Hur ser det ut för er med PCO?