• Blå Flygare

Rengöring av rostfri fläkt

Hur får ni rent den utan att den blir FLAMMIG? Har testat cillit bang o yes, den senare blev det lite bättre med, men inte bra.

• Svar på tråden Rengöring av rostfri fläkt
  • Utopia

Vatten och diskmedel

använd inte för starka medel då kan du förstöra dessa förgott

021229, 040817, 070111, planerad BF 100118 Jag är nu i V 24
  • Blå Flygare

Utopia: Men det blir ju flammigt med det med

• Utopia

eftertorkar du med en tor trasa ?? vad använder du för trasor när du gör rent den ?? testa lakanstyg typ att rengöra med

021229, 040817, 070111, planerad BF 100118 Jag är nu i V 24
  • Fama123

våtservetter! funkar förvånansvärt bra, jag har testat både Ica och Natusan och båda gör rent både smårumpor och köksfläktar.

• Blå Flygare
    Fama123 skrev 2009-09-28 12:10:49 följande:
    våtservetter! funkar förvånansvärt bra, jag har testat både Ica och Natusan och båda gör rent både smårumpor och köksfläktar.
    Vågar man ta något så starkt då? Har pampers o libero hemma...
  • Blå Flygare
    Utopia skrev 2009-09-28 12:09:22 följande:
    eftertorkar du med en tor trasa ?? vad använder du för trasor när du gör rent den ?? testa lakanstyg typ att rengöra med
    Det gör jag förstås inte, det kanske är så lätt? Har disktrasa eller tvätt-trasa.
  • Blå Flygare
    Malim skrev 2009-09-28 12:19:19 följande:
    Använd endast mineralvatten, inget annat.
    Aldrig hört! Får man verkligen bort fett med det? Funkar vishy? (enda vi har hemma, för vi dricker inte sånt)
  • Fama123
    Blå Flygare skrev 2009-09-28 12:16:23 följande:
    Vågar man ta något så starkt då? Har pampers o libero hemma...
    tja vågar du testa cilit bang är jag övertygad om att du vågar testa båda två faktiskt...
  • Blå Flygare
    Fama123 skrev 2009-09-28 12:23:13 följande:
    Blå Flygare skrev 2009-09-28 12:16:23 följande: tja vågar du testa cilit bang är jag övertygad om att du vågar testa båda två faktiskt...
    Pampers är i alla fall starkare än cillit bang, tar bort kritor med den... Hoppas libero är mildare, för den har jag till bäbisrumpa
  • Malim
    Blå Flygare skrev 2009-09-28 12:22:56 följande:
    Aldrig hört! Får man verkligen bort fett med det? Funkar vishy? (enda vi har hemma, för vi dricker inte sånt)
    Jag såg det på tv-programmet "Rent hus" och provade, det funkade :) Vishy borde funka, testa och berätta hur det gick.
  • Blå Flygare

Pampers våtservetter hjälpte inte mot det flammiga, inte heller att eftertorka med vatten o trasa efter yes handdikmedel. Vishyn var lite öppen så all kolsyra försvunnen, och har antagligen varir i något år minst. Så svårt att veta om det var därför den funkade dåligt (men lite bättre än vatten)

Svar på tråden Rengöring av rostfri fläkt