• hellokitty1

hjälper luftrenare verkligen mot allergi?

Hej jag undrar om någon här har kattallergi och tycker att luftrenare hjälper? Har köpt en dyr Electroluxvariant på nätet (inte öppnat paketet än) men funderar på att skicka tillbaka den för min allergiske pojkvän tror inte på att den hjälper. Jag har två katter och tänkte att den kanske skulle lindra hans allergi eller förhindra att den blir värre. Han känner av i halsen när han är här, han kan sova över osv men mer än två dygn orkar han inte och så oroar han sig för astma.

• Svar på tråden hjälper luftrenare verkligen mot allergi?
  • hundpuss

De jag känner som är överkänsliga mot just pälsdjur upplever att det bästa är om hunden ( i mitt fall då) är nyborstad samt att man städat noggrant.

Har aldrig provat luftrenare. Skulle tvivla på att det funkar.

• ews

jag tycker ju det bordet hjälpa lite grann, men de e bara vad jag tror !
    Ni får se till att damsuga, damtorka och skura ofta tror jag. Och inte låta hunden busa inne, då flyger de runt mkt mer partiklar i luften som han inte tål.

• hellokitty1

Skulle gärna ha svar från någon som har luftrenare också! :)

• kinapuff

Jag har ingen luftrenare men magkänslan säger att luftrensaren kanske kan hjälpa om det inte finns några katter kvar men så länge katterna är kvar tror jag det kan kvitta. Luftrenare är nog mer för dammallergiker och astmatiker.

• hellokitty1

De säger i reklamen att lufrenaren ska ta bort 99 procent av allergenerna..??

• hundpuss
    hellokitty1 skrev 2009-09-28 22:11:49 följande:
    De säger i reklamen att lufrenaren ska ta bort 99 procent av allergenerna..??
    Det där tycker jag känns som bullshit.
    Om du inte har tillhörande vetenskaplig forskningsartikel som bevisar att de har rätt
  • ninanen

Fast den jag tror att du menar är rekommenderad av astma och allergiförbundet så helt taget ur luften (hihi) kan det inte vara med att det skulle fånga upp små partiklar...

Svar på tråden hjälper luftrenare verkligen mot allergi?