• clavis

Någon som har mjälleksem med bra tips!

Jag har kraftig mjälleksem och jag går bet på detta snart! Någon som använder någon bra produkt som HJÄLPER!!! Har prövat apotekets olika medel, kortisonpreparat utskrivet av läkare och olika frisörschampon utan resultat. Det enda som hjälpte var Matrix antidandruff tror jag den hette, men den har dom slutat tillverka. Snälla! Hjälp mig någon...

• Svar på tråden Någon som har mjälleksem med bra tips!
  • Stinamajamamman

Här är en till som hemskt gärna vill ha svar på den frågan!!
    Använde också Matrix-schampot som inte finns längre

• clavis
    Stinamajamamman skrev 2009-09-28 13:17:06 följande:
    Här är en till som hemskt gärna vill ha svar på den frågan!!Använde också Matrix-schampot som inte finns längre
    Har du oxå mjälleksem?
  • Hjartesjalen

Hur ser mjalleksem ut exakt o hur kanns det?

• Stinamajamamman
    clavis skrev 2009-09-28 13:18:04 följande:
    Har du oxå mjälleksem?
    Jag har aldrig fått en diagnos, men när jag läste din fråga så är jag ganska säker på att det är det jag har...
    Just idag kliar det nåt överjävligt - tur att jag inte har den vanliga svarta utstyrseln...
  • linjes

Sluta tvätta håret med schampoo och övergå till no poo metoden

• clavis
    Hjartesjalen skrev 2009-09-28 13:21:17 följande:
    Hur ser mjalleksem ut exakt o hur kanns det?
    Jag får stora, tjocka kakor av mjäll. När jag river bort det (med en tuss hår) så blir det små, ytliga sår som kan vätska pyttelite. Klåda!!! Blir värre vid stress och psykisk ohälsa.
  • clavis
    linjes skrev 2009-09-28 13:25:34 följande:
    Sluta tvätta håret med schampoo och övergå till no poo metoden
    No poo, är det att bara skölja igenom håret med vatten eller? Har väldigt fett hår och det känns lite ofräscht, men det funkar säkert för andra, om det nu var så du menade ;)
  • Hjartesjalen
    clavis skrev 2009-09-28 13:34:29 följande:
    Jag får stora, tjocka kakor av mjäll. När jag river bort det (med en tuss hår) så blir det små, ytliga sår som kan vätska pyttelite. Klåda!!! Blir värre vid stress och psykisk ohälsa.
    Men gud vad jobbigt!! Jag ville fraga for jag har aldrig haft nagra problem alls med mitt har el skalp, men sa flyttade jag till USA 2006, o efter ett ar har, sa blev haret sa konstigt fett, o hela huden i ansiktet med, tott o fet pa samma gang, o jag far inte flagor i haret o man kan inget se alls el sa, men dagen efter jag tvattar haret sa kan jag dra med naglarna i skalpen o fa nagot som ser ut som lite mjol, o det e ju torrt talg, men varfor detta har hant har jag ingen aning om, hela ansiktshuden, p pa halsen, skalpen osv har forandrats.....sa knepigt o jag har verkligen testat allt man kan komma over, men jag tror att det maste vara nat med hormonerna....o sa e jag ju saaaaaa stressad alltid for en massa.
  • linjes
    clavis skrev 2009-09-28 13:36:04 följande:
    No poo, är det att bara skölja igenom håret med vatten eller? Har väldigt fett hår och det känns lite ofräscht, men det funkar säkert för andra, om det nu var så du menade ;)
    Det finns olika metoder,själv tvättar jag håret med siliconfritt balsam och sköljer sedan med äppelcidervinäger.

Jag har oxå fett hår och det är ju självklart en övergångsperiod,som så småningom ska leda till att du slipper tvätta håret så ofta..Just nu tvättar jag håret var 3e dag men målet är fan en vecka

Men gå in i no poo tråden om du är intresserad och fråga om råd,där kan dom allt
  • clavis
    Hjartesjalen skrev 2009-09-28 13:38:31 följande:
    Men gud vad jobbigt!! Jag ville fraga for jag har aldrig haft nagra problem alls med mitt har el skalp, men sa flyttade jag till USA 2006, o efter ett ar har, sa blev haret sa konstigt fett, o hela huden i ansiktet med, tott o fet pa samma gang, o jag far inte flagor i haret o man kan inget se alls el sa, men dagen efter jag tvattar haret sa kan jag dra med naglarna i skalpen o fa nagot som ser ut som lite mjol, o det e ju torrt talg, men varfor detta har hant har jag ingen aning om, hela ansiktshuden, p pa halsen, skalpen osv har forandrats.....sa knepigt o jag har verkligen testat allt man kan komma over, men jag tror att det maste vara nat med hormonerna....o sa e jag ju saaaaaa stressad alltid for en massa.
    Det kan inte vara vattnet som påverkar då? Eftersom det började när du flyttat till USA.
Svar på tråden Någon som har mjälleksem med bra tips!