• mmelody

Ett bra gym i Västerås ?

Är det någon här av er häri Västerås som går på gym?

Jag måste verkligen bli av med mina graviditetskilon nu, + alla andra extrakilon som jag redan hade gott om innan.

Vill inte direkt gå där alla "anabolasteroider folk" går, nivet, alla muskelknuttar. Finns det något gym för "vanligt" folk, som vill komma i form?

Ge mig tips!

• Svar på tråden Ett bra gym i Västerås ?
  • M C Catta

Friskis har ett jättebra gym och deras nya lokaler på Rocklunda är tiptop, känns riktigt lyxigt att köra där. Jag har tränat på nautilus, njoy och bellevue innan men trivs bäst på friskis om det är gym jag är ute efter. På njoy finns det bättre gruppträning, enligt mig, men gymmet är bättre på friskis.
    På friskis är det också vanligt folk som tränar. Det finns såklart riktiga biffar och några som tänker väldigt mycket på kläder osv, men de allra flesta är helt vanliga människor och de är människor i alla åldrar med olika förutsättningar.
    Gå dit och be att få gå in o kolla lite på lokalen, då har du chans att kolla in folket också =) När du sen köpt träningskort ingår gratis gyminstruktion, kanon! Du kan sen efter 6 veckor få nytt och 6 veckor efter det osv...

LYCKA TILL! Hoppas du hittar något som passar dig!

• Bevabus

Har gått där och känner flera som gör det M C Catta svarade på resten

mmelody skrev 2009-09-28 15:17:39 följande:
    Okej, går du där eller vet du någon som gör/gjort det?
  • mmelody

Tack så mkt för svaren, båda två!

Och ja, det var inte så svårt att bestämma sig Har pratat med en släkting också, och hon rekommenderade verkligen friskis&svettis!

Så nu ska det tränas!

M C catta: Vad menar du med 6 veckors kort?! :P det finns väl bara att köpa gymkort för 3 mån, 6 mån & 1 år, eller?

• M C Catta

Nej nej, inte 6-veckorskort. Du kan få en ny gyminstruktion var 6-8:e vecka för att komma vidare i din träning eller för att dubbelchecka att du gör rätt och vad du ska tänka extra mycket på osv.. =)

Lycka till! Ses på gymmet då kanske!

Svar på tråden Ett bra gym i Västerås ?