• sarismaris

Storlekshjälp! Levis jeansklänning för småbarn

Har sett en supertuff jeansklänning från Levis på Ellos!

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=225584&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Är det nån som har erfarenhet av denna klänning eller i övrigt vet hur Levis-kläderna till de små är i storlekarna?? Det är ju storlek efter månader (6, 12, 18 och 24)
    Det ska vara en present till en tjej som fyller 1 år om en månad. Hon är liten och har just börjat med stl 74.
    Känns ju mest logiskt att satsa på stl 12 mån, men man vet ju aldrig..

Tacksam för svar!

Towa 051125 & Ella 080413
  • Svar på tråden Storlekshjälp! Levis jeansklänning för småbarn
  • 071001

Siri har en jeanskjol från Levis strl 18 mån och hon kan ha den ännu, om än lite tajt i midjan nu då hon är 2,7 år. En tröja från Levis är strl 24 mån och den snäppet för liten nu. Lite svårt att råda, men jag tror jag skulle köpa 18 mån ändå. Siri fick kjolen när hon var ett år och hade strl 74, men vi kunde använda den ändå.

• sarismaris

Okej.. Tack för ditt råd! Kanske bäst att ta 18 mån ändå.. Går ju att skicka tillbaka och byta om den ser alltför stor ut. Om inte annat så växer hon väl i den! Men jag hade tänkt att hon skulle kunna ha den nu i höst/vinter.. Hmm...vilka bekymmer man har {#lang_emotions_wink}

Ingen annan som har erfarenhet??

Towa 051125 & Ella 080413
  • 071001

Kjolen vi fick var kanske snäppet lång på Siri men fullt gångbar att använda trots att hon var liten och klänningen på bilden ser ganska kort ut i modellen så jag tror att den passar bra ändå.

Svar på tråden Storlekshjälp! Levis jeansklänning för småbarn