• LaHabana

Tips om bra babysim i stockholm önskas!

Ja, bra babysim i stockholm! Helst på södersidan, bor i hägersten, men även i innerstan mottages :)

• Svar på tråden Tips om bra babysim i stockholm önskas!
  • Kalinka

Alltså. Det är skitsvårt. Vi bor i Nacka, men åker av olika anledningar till Linnéan i Mörby Centrum, för att vi tycker att de är bäst (vi har provat annat). Men Vattenhuset ska vara bra, och de utbildas av Linnéan, vet jag.

• Vickan I

Aquababy var jätebra, finns på lite olika platser.

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Kalinka

Vickan I skrev 2009-09-28 19:54:13 följande:

Aquababy var jätebra, finns på lite olika platser.
    Vi provade Aquababy, och var inte alls nöjda över huvud taget, men det kan säkert variera från instruktör till instruktör. Jättehetsigt tempo, och barnen skrek hela tiden, eftersom det skulle dykas i tid och otid även när de inte ville.
  • LaHabana

Jaa, jag har hört talas om båda :) Vad är det ni tycker är så bra med respektive babysim, och vad är mindre bra?

• Vickan I
    Kalinka skrev 2009-09-28 19:55:54 följande:
    Vickan I skrev 2009-09-28 19:54:13 följande: Vi provade Aquababy, och var inte alls nöjda över huvud taget, men det kan säkert variera från instruktör till instruktör. Jättehetsigt tempo, och barnen skrek hela tiden, eftersom det skulle dykas i tid och otid även när de inte ville.
    Men oj så hade vi det verkligen inte. Vad trisst. Tempot var ju jättelugnt! Inget dyk i steg 1 öht ju! Vilket andra jag känner tyckte var jättekonstigt och "långdraget".

Vi började med sonen när han var 3 månader, men för tidigt för honom, andra lika gamla tyckte dock om det. Men de var jättebra och lät oss gå en hel ny omgång utan att betala ngt extra fast vi gått ngr ggr redan innan, när han hade blivit lite större. Hade två olika instruktörer dessa ggr och båda var jättbra. Små grupper och mysigt, men kan säkert variera då.
  • Kalinka
    LaHabana skrev 2009-09-28 19:57:37 följande:
    Jaa, jag har hört talas om båda :) Vad är det ni tycker är så bra med respektive babysim, och vad är mindre bra?
    Vattenhuset har jag inte provat själv, men hört av vänner att de varit nöjda. Ingen av deras anläggningar ligger bättre till för oss än Mörby centrum (eftersom vi kan ta tunnelbanan direkt från Slussen), därför håller vi oss till Linnean, eftersom vi är så nöjda med dom.

Barnen får ta det i sin egen takt på Linnean, och om något barn inte vill göra något, så behöver de inte det. Då får de göra något annat istället. Så var det inte alls på Aquababy. Instruktören tryckte ner barn under vattnet som uppenbart skrek för att de inte ville dyka då. Men det kan säkert variera från instruktör till instruktör.

Vattenhuset utbildas som sagt av Linnean i Uppsala (som utbildar över hela landet). Jag skulle prova dom.
  • Rootsler

Har gått på Vattenhuset i Älvsjö. Tyckte det var jättebra. Trevlig instruktör och kanonlokaler, mycket fräscht. Tempot tror jag var mycket lagom, personligen tyckte jag det blev lite segt, men tror som sagt att det var ett bra tempo ändå .

• Kalinka

Vickan I skrev 2009-09-28 19:59:46 följande:

Men oj så hade vi det verkligen inte. Vad trisst. Tempot var ju jättelugnt! Inget dyk i steg 1 öht ju! Vilket andra jag känner tyckte var jättekonstigt och "långdraget". Vi började med sonen när han var 3 månader, men för tidigt för honom, andra lika gamla tyckte dock om det. Men de var jättebra och lät oss gå en hel ny omgång utan att betala ngt extra fast vi gått ngr ggr redan innan, när han hade blivit lite större. Hade två olika instruktörer dessa ggr och båda var jättbra. Små grupper och mysigt, men kan säkert variera då.
    Problemet uppstod inte de första kurserna, utan senare, i steg 3. För oss, som gått 3 kursomgångar på Linnean i Uppsala, var det en chock att komma till Aquababy. På Linnean får barnen börja dyka när de själva kan sitta på madrass och hoppa ner från den. Det är de själva som får välja att få vatten i ansiktet. Det dras väldigt sällan under vattnet på Linnean. I Steg 3 skulle det helt plötsligt övas dubbeldyk på barn som bara skrek och inte ville hamna under vattnet överhuvudtaget. Så vi bytte snabbt tillbaka till Linnean.

Nu är vår dotter 17 mån, och vi har gått över från babysim till småbarnssim, och vi trivs jättebra alla tre.
  • Vickan I
    Kalinka skrev 2009-09-28 20:03:04 följande:
     Instruktören tryckte ner barn under vattnet som uppenbart skrek för att de inte ville dyka då.
    {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_yell}...men gud vad hemskt! Ja som sagt, jag tyckte om dem för samma anledningar som Kalinka tyckte bra om Linnean. För oss var det lungt och bra och inget hets.

Missade man en gång så kunde man lätt hoppa in i en annan grupp och små mysiga grupper. Gillade även att båda föräldrnarna fick bada med bebisen om man ville.

Men hur veta så man inte hamnar hos en elak badinstruktör som Kalinka gjorde...
  • Vickan I
    Kalinka skrev 2009-09-28 20:07:34 följande:
    Vickan I skrev 2009-09-28 19:59:46 följande: Problemet uppstod inte de första kurserna, utan senare, i steg 3. För oss, som gått 3 kursomgångar på Linnean i Uppsala, var det en chock att komma till Aquababy. På Linnean får barnen börja dyka när de själva kan sitta på madrass och hoppa ner från den. Det är de själva som får välja att få vatten i ansiktet. Det dras väldigt sällan under vattnet på Linnean. I Steg 3 skulle det helt plötsligt övas dubbeldyk på barn som bara skrek och inte ville hamna under vattnet överhuvudtaget. Så vi bytte snabbt tillbaka till Linnean.Nu är vår dotter 17 mån, och vi har gått över från babysim till småbarnssim, och vi trivs jättebra alla tre.
    Ahh ok, ja vi har bara hunnit med steg 1 . Men jättebra att få höra sådant!
Svar på tråden Tips om bra babysim i stockholm önskas!