• mary m

    Gravid vecka 5 värsta mensvärken

    Jag är i vecka fem, och jag har värst mensvärken fortfarande, någon mer som fortsatt ha det efter ni plussat. Man blir lite orolig att det håller på att lossna därinne....

    vilkan andra symptom har ni vid denna tid? själv är jag ganska öm i brösten och börja blir lite trött och ont i huvudet, men inte så farligt.

  • Svar på tråden Gravid vecka 5 värsta mensvärken
  • jayne doe

    Växtvärken när livmodern töjer på sig känns exakt som mensvärk. Det du känner är alltså hur din livmoder gör plats för ditt lilla frö att växa på. Det är helt normalt och kommer och går under hela graviditeten. Många upplever att det känns som mest de första veckorna.

  • Shigo

    Jag är också i vecka 5. Har molvärk, typ mensvärk och lite ömma bröst. Det verkar vara det enda. Har kanske lite ont i huvudet också, samt trött i och med det.
    Har dessutom blödningar... så det känns inge vidare... har du haft någora blödningar.
    Jag fick reda på i måndags den 28/9 att jag var gravid, på BIM+4.

  • mary m
    Shigo skrev 2009-10-04 15:49:10 följande:
    Jag är också i vecka 5. Har molvärk, typ mensvärk och lite ömma bröst. Det verkar vara det enda. Har kanske lite ont i huvudet också, samt trött i och med det.Har dessutom blödningar... så det känns inge vidare... har du haft någora blödningar. Jag fick reda på i måndags den 28/9 att jag var gravid, på BIM+4.
    Nej inga blödningar har jag haft. jag har dock läst att det kan vara orfarligt med lite blödningar. Men blir det värre får du kolla upp det, håller tummarna att allt är ok. Jag är i vecka 6 nu och nu känner jag inte ett skit, molvärk försvunnit, lite lite lite ont i brösten, inte vidare trött, mår inte illa. Börjar undra om jag verkligen är gravid.... Ska på tidigt VUL den 13/10 som tur är, då lär jag får reda på om där är något eller inte.
  • Shigo

    Okej, det är ju bra. Får hoppas att dom ser något på VUL (det är inte alltid dom gör det så tidigt verkar det som, men har du tur så får du se några hjärtslag!) Lycka till, jag ska till BM den 13/10, då du ska göra ditt VUL. Men jag ska bara skrivas in som vanligt. Ska ta upp med dom då att jag har blödningar. Men som sagt, lite blödningar kan man ju ha utan att det blir MF.

  • Pomperipossan

    Hej på er,
    är också i V.6 (V.5+6) och börjar också fundera på om jag verkligen är gravid på riktigt? Det enda som egentligen har hänt som är annorlunda från alla andra månader är att mina bröst är en storlek större och lite ömma. I övrigt är jag inte trött, inte illamående, inte molvärk, naaada!

    Ungefär 10-12 dagar efter ägglossningen på RD 8-10 (har gjort mitt tredje IVF som jag äntligen plussade på) kände jag lite molande värk ungefär som att mensen var på g men inget annat.

    Lever det verkligen där inne? I lördags på V.5+3 tog jag ett gravtest igen, ett CB digitalt med veckoindikator som sade "Gravid, 3+" så allt verkar ju vara i sin ordning. Man blir ändå orolig att det inte ska finnas något där inne. Om drygt två veckor ska jag på tidigt VUL i V.9 (V.8+1) för uppföljningskontroll. Hoppas, hoppas, h0ppas att det hittar något.

  • Pomperipossan

    Puffar lite åt dig mary m, hur har det gått, känner du något mer? Läste precis på din profil att du också gjort IVF (jag med, 3 stycken innan det funkade).

    Hur mår du nu? Själv är jag V.6+0 idag...

  • mary m
    Pomperipossan skrev 2009-10-07 10:11:40 följande:
    Puffar lite åt dig mary m, hur har det gått, känner du något mer? Läste precis på din profil att du också gjort IVF (jag med, 3 stycken innan det funkade). Hur mår du nu? Själv är jag V.6+0 idag...
    Kul då är vi på precis samma dag, jga är också på 6+0 idag. Dock har jag fattat att man räknar lite olika, min klinik sa att de räknade 2+0 på äggplock dagen men så har jag hört andra som har räknat 2+0 på ET dagen. ja jag går på vad de säger i alla fall.

    Jag känner fortfarande inte så mkt, lite dragning i magen då och då men inte alls som första veckan. Lite ont i brösten men inte så mkt. Har iofs de sista dagarna varit ganska trött, men känner att det lika gärna kan vara höstvädret som har kommit. Ser fram emot att få göra VUL nästa vecka ( tisdag) så jag får besked om allt ser ut som det ska, är lite orolig fast jag försöker att inte vara det. Vi trodde aldrig att det skulle ta sig på första försöket, vi köpte ett tre pack plus att om inte det skulle lyckas så har vi tre landstingsförsök sen i vår. Men nu när man väl vant sig vid denna tanke så skulle jag nog bli lite knäckt om det blev missfall, men det är inget jag kan göra ändå så det är bara att hoppas på det bästa. Hur känner du dig själv??? Några typiska symptom? När ska du får göra VUL? Var har du gjort ditt IVF?
  • Pomperipossan

    MaryM: Jag ska göra VUL först om två veckor från idag, dvs den 22 okt. Känns rätt långt dit just nu. Hade varit bättre att få komma dit nästa vecka, men men. En tålamodsprövare som allt annat i IVF sammanhang.

    Vi har varit på Linnékliniken, vart gick ni någonstans? Jag räknar ÄP dagen som 2+0, det är ju då befruktningen sker och inte på ET dagen!!

    Symptomen är fortfarande uteblivna och jag går runt och tvekar varje dag på att det är sant. Tycker till och med att brösten blivit lite mindre ömma, men forfarande känner man att körtlarna är 2-3 gånger större än vanligt. Det är det ENDA. Inte för att jag vill må dåligt på något sätt men det är väl mer att man vill ha ett tecken.

  • mary m

    Pomperipossan: vi gjorde vårt på IVF klininken St GÖran i stockholm. Förstår om du tycker det är långt till den 22/10 för jag tycker det är lång till den 13/10 men det närmar sig. Dock lite ångest ibland att där inte ska vara något... Idag har jag varit supertrött och just nu skulle jag lätt somna om jag gick och la mig, jag tar det som ett tecken... Du får meddela hur det går för dig om det kommer några tecken OCH hur det går på VUL sen.

Svar på tråden Gravid vecka 5 värsta mensvärken