• villig­nu
    Äldre 28 Sep 20:32
    13437 visningar
    7 svar
    7
    13437

    Flytta till Schweiz

    Är det någon som bor i Schweiz eller som har bott där som kan tipsa om hur allt funkar? Vi vill gärna flytta dit runt augusti/september 2010 å vill veta om ngn har erfarenheter/kommentarer/tips på hur livet kan vara i Geneve/Schweiz.

    TACK!

  • Svar på tråden Flytta till Schweiz
  • Suzann­e takes you down
    Äldre 28 Sep 20:50
    #1

    Kan tyvärr inte hjälpa dig med den info du söker men vill säga att jag så gärna hade velat bo i Geneve. Verkar vara en vacker behaglig stad. Dessutom nära till alperna om man gillar skidåkning!

  • Amazin­a
    Äldre 4 Oct 19:15
    #2

    Bor i Zürich sedan 6 år. Älskar livet här!! Så mycket högre levnadsstandard! Bättre väder!! Trivs som tusan!

  • Amazin­a
    Äldre 4 Oct 19:17
    #3

    Välkommen till Schweiztråden nr 9! Här finns några Genevare du kan fråga!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46318972.html'

  • moster­Yster
    Äldre 4 Oct 19:18
    #4

    Bor i Frankfurt sedan ett och ett halvt år - det är underbart att bo längre ner i Europa (än Sverige)! Jag har varit i både Zürich och Geneve och det är underbara städer. Jag gillade Geneve bättre, då jag gillar den franska matkulturen. Tror du kommer att tycka att det är superspännande!

  • Ain
    Äldre 31 Oct 23:12
    #5

    Jepp, fraga gärna i Schweiztraden. Jag finns där, annars far du gärna fraga vad du vill här ocksa. Det är lättare om du ställer fragor sa kan jag försöka svara. Jag bor iof i Frankrike, men precis över gränsen till Geneve. Vi har bott här sedan 2001, och jobbat i Schweiz, fatt bebis där osv, sa jag hoppas jag kan hjälpa till om du har nagra funderingar.

  • Äldre 13 Nov 22:08
    #6

    Jag flyttar till Lugano med min familj till sommaren. Vilken del av Schweiz ska ni bo i?

  • paloma­84
    Äldre 13 Nov 22:18
    #7

    Har en familjevän som flyttade med sin familj (man och två barn) till Schweiz, men mamman och de två barnen flyttade hem efter ca 1 år.
    De kände att skolans syn på barn, ej överensstämde med deras egen syn vilket gjorde att de beslutade sig att flytta hem.

    Men som sagt, alla känner olika =)

Svar på tråden Flytta till Schweiz