• Anonym (dessie)

Blir ångest värre dagarna efter alkohol?

Äter 2 tabelletter mot ångest och för första gången drack jag lite alkohol i helgen. Jag tog det väldigt lungt och lyssnade till min kropp, och kände inte att det värre under kvällen i och med medicinerna. Men i dag, 2 dagar efter så har jag haft ångest hela dagen, mina mediciner har inte ens hjälpt. Usch, har varit så orolig och mår fortfarande skit.
    Jag undrar om någon vet om ångesten man har blir värre dagar efter alkoholintag?

• Svar på tråden Blir ångest värre dagarna efter alkohol?
  • Anonym

Svar: Ja

Orkar inte förklara mekanismerna bakom, men googla alkohol och ångest så får du utförliga svar.

• Anonym (mq)

ja, jag brukar alltid få ångest flera dagar efter jag druckit så därför dricker jag mycket sällan numer.

• Angie72

Alkohol är ju ett gift.
    Ett gift som är ångestframkallande.

• Anonym

Jag får jätte hemsk ångest dagen efter, och litegrann 2dar efter. Fruktansvärt. Är jag ensam känns det som jag ska bli galen.

• After Forever

Alkohol slår ut effekten av din medicin.

• Anonym

Så det slår alltså ut effekten??? Det visste jag inte. Då ska man hellst avstå HELT från alkohol så länge man äter antidep.

• Lindis1974

Ja det är mkt ångestframkallande

• After Forever
    Anonym skrev 2009-10-03 13:46:35 följande:
    Så det slår alltså ut effekten??? Det visste jag inte. Då ska man hellst avstå HELT från alkohol så länge man äter antidep.
    Ja det slår ut effekten. Dricker du nångång ibland gör väll kanske inte så mycket. Inte för mig iallafall men dricker du ofta så klart hjälper inte medicinen som den ska.
Svar på tråden Blir ångest värre dagarna efter alkohol?