• menförhelvete

Ont i ryggen efter graviditeten??

Nån mer än jag som har väldigt ont i ryggen efter graviditeten?
    Jag har jätteont i ryggen,nere på ryggen ovanför svanskotan, spec på morgnarna och på nätterna. Sängen som varit världens bekvämaste tidigare är jätteobekväm nu...

Undrar om det kan vara musklerna i både i ryggen och magen som är otränade bara?
    Nån mer som känt likadant?

• Svar på tråden Ont i ryggen efter graviditeten??
  • hallonbåt

Jag har ont i svanskotan emellanåt och fick förklarat för mig att man kan få problem med fogarna även efter förlossningen. Det började efter en kraftig förkylning som satte sig på lederna och muskelfästerna och sedan dess har det suttit kvar. Om du har väldigt ont kan du vända dig till din husläkare för remittering till sjukgymnastik.

• lurksmulan

Jag blev väldigt svag i ryggen efter förlossningen. Kändes som om jag inte hade några muskler kvar alls, och fick väldigt ont.
    Nu är sonen 8 månader men jag känner att jag fortfarande får ont i ryggen om jag bär honom mycket eller böjer mig lite konstigt (och det gör man tyvärr ofta).

Kolla om du kan få träffa en sjukgymnast som kan ge dig lite övningar för ryggen. Man behöver bygga upp den igen efter förlossningen!

Lycka till!

• zitis81

Jag har också ont men jag vet att det beror mycket på min sjukdom men även på fogarna. Saga är 7mån nu och jag kan inte bära henne pga detta

Hoppas att det går över snart för dig

• Pius

min dotter är snart tre och jag har fortfarande ont i ryggen, går hos kiropraktor som justerar bäckenet ungefär en gång i månaden... vet inte om jag får leva med detta resten av livet eller om det kommer gå över. Enligt honom så har i alla fall mitt sneda bäcken inget med muskler att göra utan det hoppar snett lite då och då. Gör skit-ont iaf. Han menar att de flesta som har foglossning är drabbade av det jag har fast inte de på mvc vet nåt om det... jag vet inte vem man ska tro på.

fast jag brukar vakna utan smärtor, det kommer när jag börjar röra på mig. så vi kanske inte har samma problem.

lycka till hur som helst, ta kontakt med sjukgymnast pronto! ju snabbare desto bättre

• menförhelvete

Det känns inte lika som foglossningen kändes tycker jag, men det kanske kan kännas annorlunda efter förlossningen än när man är gravid...

Hade inte alls ont i ryggen under graviditeten... borde väl gå till en sjukgymnast då

tack för era råd! =)

• menförhelvete

nu har jag varit på vc och fått en remiss!! Nu ska här tränas rygg!!

Svar på tråden Ont i ryggen efter graviditeten??