• sallybuse

Studiebidraget

När kommer de att bli insatt.De är 1 gången min son ska få ett studiebidrag.Han började på gymnasiet nu efter sommaren.Men vi har inte fått de än.Vet någon varför kanske.har vi inte fått de denna veckan så får jag ringa dit o fråga.

• Svar på tråden Studiebidraget
  • Lemasive

från höstterminens början
    (utbetalning 30 september 2009)

Det tog mig 20 sekunder att hitta det, vilket leder mig att tro att det skulle ta dig 20 sekunder att hitta det med. Istället startade du en tråd som tog dig 2 min att fixa.

Nåja

• cateye3

Kommer det inte den 20:e?

• Lemasive
    cateye3 skrev 2009-09-29 09:02:56 följande:
    Jo, det kommer den 20e fast det står den sista september på CSN.
  • sallybuse
    cateye3 skrev 2009-09-29 09:02:56 följande:
    Ja de trodde ju vi med.Blev lite snopen när min son skulle hämta ut pengar den 20:e.Och vi har väntat o väntat.Men inga pengar än.
  • The Black Lady

Studiebidraget är alltid i slutet på månaden.

• abnocto

Vi får alltid den sista varje månad. Inte samtidigt som barnbidrag som kommer den 20:e.

• sallybuse
    abnocto skrev 2009-09-29 12:29:29 följande:
    Vi får alltid den sista varje månad. Inte samtidigt som barnbidrag som kommer den 20:e.
    Ok då vet man de då.Får kolla den 30:e o se om där finns några pengar.
  • Jag kom inte på något bättre

Fast det beror ju även på när han är född. efter som jag är 15 (född i december) så kommer inte jag få något studiebidrag, och inte heller barnbidrag förns i januari.. och då har jag ju endå föräldraledigt :P

• abnocto

Normalt sett så får du antingen barnbidrag eller studiebidrag, du kan inte bli utan någon månad (förutom på sommaren då inte studiebidrag betalas ut). Men det kanske är speciellt med dig om du är med barn för du kan ju inte få studiebidrag om du inte ens studerar.

• K med lilla E
    sallybuse skrev 2009-09-29 09:05:12 följande:
    Ja de trodde ju vi med.Blev lite snopen när min son skulle hämta ut pengar den 20:e.Och vi har väntat o väntat.Men inga pengar än.
    Men om han inte fyllt 18 så kan han inte få det insatt på ett eget konto, så innan han fyller 18 så kommer det att komma in på samma konto som barnbidraget tidigare blivit insatt på.
Svar på tråden Studiebidraget