• jennyz

Mat till förlossning?

Undrar, många säger ju att man ska ta med mat till pappan till förlossningen eftersom det bara ingår mat till mamman, men vad ska man ta med sig?? Matlåda eller fika eller??? Skulle ju helst vilja kunna förbereda allt innan, gillar att pyssla nu när jag inte jobbar så mycket, men mat är ju svårt att förbereda, några tips???

Äntligen GRAVID!!! Bf 26/10
  • Svar på tråden Mat till förlossning?
  • SpecialK

Mackor funkar alltid bra Man vet ju inte hur länge man blir kvar, så stoppa ner lite av varje.

• MsLili

Vi var på förlossningen från kl 03-13.00. Vi tog med oss dricka och ett par risifrutti. Men min man fick fika och frukt av personalen vid 2 tillfälllen. Och sedan när dom kom med brickan så var det till oss båda.

• LiindaE

vi tog med en matlåda i en kylväska med kylklampar....(finns ju micro)vilket var tur för det tog så lång tid att han ändå vart tvungen att springa o köpa mat en 2a gång.....
    skönt att bara behöva bli lämnad 1 gång iaf

• Kajak

Jaa, när vi födde 1a barn på Mora BB så fick min man äta där men beställde lunch o middag om han vill äta där.

2a barn stannade vi bara 6 timmar på Mora BB så vi åt inte där utan stannade på Mcdonalds o åt där.

3e fick min man bara äta frukost o kvällsmat. (Falun lararett)
    Lunch o middag fick han köpa själv.

Väntar nu 4e barn så vi ska till Mora BB den här gången! Vägrar åka till Falun lasaret! bläää

• jennyz

Ok, vi ska på förlossningen nästa vecka på studiebesök inför BF, ska se vad de säger då, vill ju helst inte bli lämnad så mycket jag heller... Jag vet av de som jag känner att mannen inte får någon mat här i alla fall...

Äntligen GRAVID!!! Bf 26/10
  • MissMookie

När jag födde min första för två år sedan var min syster och min sambo med på förlossningen.
    Vi fick mackor alla tre under förlossningen o dricka.
    Sen gick min sambo o köpte pizza till dem, jag hade annat att göra än att äta...
    Men de åt inne hos mig.
    Sen fick jag o min sambo fika när bebis kommit.

• KiwiMamman

Det är ju svårt att veta hur lång tid man blir där innan brickan med flaggan kommer in :) För oss gick det så fort, men jag hade packat chokladkakor och nån dricka bara.
    Men ett tips är att ha färdiga matlådor i frysen och slänga ned i väskan när man åker. Då håller de sig ett tag och kan sen micras när hungern sätter in.
    Jag tyckte det var gott att ha nyponsoppa. Sån kan man ju packa i förväg också.

Svar på tråden Mat till förlossning?