• Ofir1

Söka för blåa naglar?

Hej!

Sen några veckor tillbaka har mina naglar blivit blåa (jag hade det en period för några månader sen också). På morgonen är de ganska normala men framåt eftermiddagen börjar de bli blåare och till kvällen kan de vara väldigt blå. Fingrar och fingertoppar har normal färg och oftast även den yttersta delen av nageln.

Ibland tycker jag även att min överläpp ser blå ut, men det är så marginellt att den kanske alltiv sett ut så.

Är det löjligt att ringa VC eller rådgivningen för detta? Jag vill verkligen inte ringa i onödan. Jag har sökt för så konstiga saker på senaste tiden att de snart tror jag är hyprokondriker. Min sambo tror inte att det är något man behöver söka för.

• Svar på tråden Söka för blåa naglar?
  • The Black Lady

Jag tycker du absolut ska ringa din VC för att boka besök. Blåfärgen kan tyda på syrebrist/hjärtfel. Bättre att kolla en gång för mycket...

• Ofir1

Jag har googlat lite och det verkar vara vanligt med blåa naglar när man fryser. Jag brukar ju bli ganska frusen framåt kvällen, men det är ju inte väldigt kallt. När jag är utsätts för riktigt kyla har jag inte märkt att de blivit blåa/blåare.

• Ofir1

Min VC gick inte att få tag på alls, de hade stängt tele tiderna? Så jag ringde sjukvårdsupplysningen i stället. Hon tyckte det var märkligt och bad mig ringa igen vid 16 så skulle jag få en jour tid. Jag hoppas att jag kommer får det också. Jag har varit med om att den första jag pratat med lovat mig en tid för att sedan nästa person ska ta tillbaka allt. Lite trist när man laddat upp oron.

Vi pratade lite om att det kanske var järnbrist. Det är något jag oroat mig för att jag har redan innan det här med naglarna.

Om jag får en tid hoppas jag bara att naglarna behagar vara blåa just då. Det är ju inte konstant. Hon frågade om de var riktigt blåa. Ja som blåmärken svarade jag. Men vad är riktigt blåa egentligen? Hur ska naglar se ut?

• The Black Lady
    Ofir1 skrev 2009-09-29 14:08:46 följande:
    Min VC gick inte att få tag på alls, de hade stängt tele tiderna? Så jag ringde sjukvårdsupplysningen i stället. Hon tyckte det var märkligt och bad mig ringa igen vid 16 så skulle jag få en jour tid. Jag hoppas att jag kommer får det också. Jag har varit med om att den första jag pratat med lovat mig en tid för att sedan nästa person ska ta tillbaka allt. Lite trist när man laddat upp oron.Vi pratade lite om att det kanske var järnbrist. Det är något jag oroat mig för att jag har redan innan det här med naglarna.Om jag får en tid hoppas jag bara att naglarna behagar vara blåa just då. Det är ju inte konstant. Hon frågade om de var riktigt blåa. Ja som blåmärken svarade jag. Men vad är riktigt blåa egentligen? Hur ska naglar se ut?
    Bra att du får en läkartid, naglar ska inte vara blå alls, de ska vara hudföärgade/rosa....
  • Ofir1

Ja la in en bild på dem under starka bilder i mitt galleri. Om du eller någon annan vill kika är det hemsk välkommet. Det  är långt ifrån det värsta blåa de blivit, men man får ett litet humm om hur de kan se ut iaf. Räknas det som blått eller kommer de bara skratta åt mig och be mig köpa nagelack?

Men min tur kommer de väl vara skära som en gris stjärt när jag ska visa upp dem.

• Tummelisa

Googlade på blåa naglar då jag haft "problem" med detta också, och fick upp denna tråd. Är i precis samma sits som du och vill inte riskera att bli stämplad som hypokondriker då jag också sökt för alla möjliga andra saker.

Så nu är jag nyfiken på hur det gick för dig. Sökte du nån hjälp? Togs det några prover (järnbrist nämns ju och det har även jag haft funderingar om)? Och vad vart resultatet?

• vadskajaghetadå

jag undrar också

Svar på tråden Söka för blåa naglar?