• First baby

bästa bröstpump?

Bästa bröstpump? Är nyfiken vill veta, av er m erfarenhet. Elektrisk eller handpump?
    Man vet aldrig om man står där en dag och behöver en. TACK!{#lang_emotions_baby}

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • Svar på tråden bästa bröstpump?
  • Shirley

Jag tycker Avent Isis var jättebra. Avråder starkt från handpumpen på apoteket som ser ut som ett rör. :D Den var helt värdelös och inte ens värd en krona...
    Har testat några olika och en elektrisk pump tycker jag var absolut bäst. Hade en från Medela jag hyrde från BB.

• First baby

fler?

♥♥♥♥♥♥7okt VUL och kontrolltid på KK♥♥♥♥♥♥
  • Niinis

har provat många då sonen var prematur och är supernöjd med apotekets avent isis, sååå bra!

• Lattjo

Jag hade en Avent isis till sonen och nu väntar vi smått igen. Eftersom jag inte är så sugen på att amma men ändå tycker att det är viktigt med bröstmjölk köpte jag den elektriska den här gången eftersom jag kommer att pumpa mer och längre än förra gången. Får se hur den är men den manuella är super iaf!

• hilah

Har testat Avent Isis och Medela (handpumpar) och tycker att Medela är bättre. Lättare att göra rent, lättare att pumpa. Bäst var Medelas elektriska pump som jag hyrde ett tag.

• vakttjejen

Till första barnent så hade jag en sådan elektrisk som jag hyrde av sjukhuset. Var bra i början när jag inte riktigt visste hur man gjorde. Provade även apotekets billiga rör och tyckte den var hemsk till första barnet. Men till andra barnet använde jag bara den och det funkade jätte bra! (dock så pumpade jag bara ibland till nummer två och helpumpade till första)

• HemligaMamman

Avent Isis har jag, superbra och lättsam!!!!

• happy 78

avent isis är jättebra.
    hyrde även en pump i början o den va inte speciellt bra men produktionen va väl inte helt i gång...

• Vroooooom

Jag helpumpade till sonen och använde då en Medela Swing, en elektrisk bröstpump.
    Hade även en Avent Isis men den var inte alls lika bra som Medelan.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
Svar på tråden bästa bröstpump?