hjälp,brun till blond??
någon som varit mörk hårig näst intill svart och skulel bli blond??
jag är nu orange hårig/röd hårig! Kaos!!!
Har haft ca 3 avfärgningar o en blekning men det sitter som berg!!!!
hur har ni gjort???
någon som varit mörk hårig näst intill svart och skulel bli blond??
jag är nu orange hårig/röd hårig! Kaos!!!
Har haft ca 3 avfärgningar o en blekning men det sitter som berg!!!!
hur har ni gjort???
hahaha, jag har gjort precis som du, sonen sa att jag såg ut som en morot. Jag åkte till affären med luvan uppe på tröjan och köpte en askblond eller om den var en väldigt ljust brun och färgade över.
Ring en frisör, så kanske de kan hjälpa dig något.....
Detta är ett klassiskt misstag man bara gör en gång!
Been there....
Ja du!!
Du ska iaf inte bleka mer.. Ditt stackars hår mår inte bra nu..
Kör inpackning och låt håret vila ett tag.. Ja jag VET att man inte vill gå runt och se ut så där.
Men sen ska du gå till en frisör! Inte hålla på hemma och mixtra mer..
hmm.. ja har du nu orange hårfärg så är det nå med askfärg som gäller. det tar bort de röda nyanserna.
Jag har egen erfarenhet av att färga håret mörkt sen vilja bli blond igen sen flera år, men är ingen frisör =P
Men halli hallå.
Ja, ask dämpar gula toner, MEN att sätta ren ask på blekt hår kan missfärga SÅÅÅÅ himla lätt..
Som sagt ska dämpar om man har lite röda skiftningar i tex slingor man gjort, precis som blåshampoo/toning.
Men har man hemma blekt till sig ett oragne hår, så gör man bäst i att traska iväk till frisör som förhoppningsvis kan styra upp det hela...
Håret är ju j*vlig trött just nu, så allt kan gå fel....
haha okej,ja så här kan jag inte gå runt och se ut iaf :P
konstigt att man blir rödhårig då man avfärgar?
trodde man mer skulle få sin gamla färg, det är ju i princip det som står...
men orange... tack men nej tack! ser ut som en bohem haha!
Just nu är nog det enda du kan göra att gå till frisören... om du inte vill tappa håret
Jag har själv gått från brunt till blont några gånger, även med en del misslyckade resultat men har under åren lärt mig att det inte funkar med vilken blondering som helst. Kör man bara vanlig avfärgning/blondering blir det alltid orange eller gult och det krävs extremt många blonderingar för att få bort det. Det finns vissa blonderingar som är blå till färgen och silver och pärlnyanser som hjälper till att ta bort de röda nyanserna och det är sådana man behöver använda. Även ask kan funka om man är väldigt gul eller orange men risken med ask är att det kan bli grönt om man har för lite röda nyanser kvar i håret.
Min sista kombination var den bästa jag hittat och då fick jag precis det resultatet jag ville ha. Började med moods ultrablond (den är blå och motverkar gult) ... först två omgångar sådana... därefter en pärlblonda blondering och en pärlblond färgning (som ljusar upp)... och resultatet blev kanon.
Men som det är nu, att du är så orange och redan blekt så mycket så skulle inte jag våga gör mer själv... utan det är nog som sagt bara frisören som gäller nu om du vill behålla håret...
Jo det röda pigmentet tittar fram fint vettu!
Nä men gå till en bra frisör nu då..
eller tona i ngt brunt o låt de sedan vara. så blir de nog bra