• Madden

Är det nödvändigt att köpa en nässug??

Min 7 veckors son har blivit förkyld. Han e tät i näsan vissa stunder, när jag då gett han näsdroppar så blir det så sliskigt i näsan som verkar irritera å åker bara in å ut å in å ut hela tiden i näsan..

Kan det då va nödvändigt att köpa det??
    Har ni använt sån? Va tyckte ni??

• Svar på tråden Är det nödvändigt att köpa en nässug??
  • Jennie Brunflo

Ja...känner du att han "behöver" få suga ut snoret så kan det ju vara en idé att köpa en.

Jag tycker du ska köpa en NäsFrida. Finns i de flesta babyaffärer och på apoteket. De är jättelätta att använda. Du känner dessutom exakt hur hårt du suger och den skadar inte slemhinnorna.

Kanonbra är den!

• Naimiez

NÄS-FRIDA! Absolut. Samt koksalt i portionsförpackning på apoteket. Bröstmjölk gör också bra, bättre än koksalt.

• Tina79

Vi har aldrig haft nån och det har gått bra ändå när lillen varit sjuk,

• FiaFågel

ja vet inte hur jag skulle gjort om vi inte haft en nässug. vi köpte en enkel modell från NUK

• Mathildas mamma

Vi köpte en men dottern hatar den så den har inte använts så mycket. Hon har klarat sig bra ändå. Men det skadar ju inte att prova, det är ju inget skönt att ha näsan full med snor!

• Soya

Bra att veta är att barnen sällan besväras av att de är snoriga i näsa - så länge de kan andas genom den vill säga. Samma gäller med rossliga halsar. Oftast stör det oss vuxna (som bara vill harkla och harkla) betydligt mer :)

Vi har klarat oss bra utan nässug, men Joel har inte varit jätteförkyld heller...

• Majas mamma

Vi har en Näs-Frida och vi har inte använt den mycket men de gånger vi har använt den har jag varit väldigt glad att köpt den. Dyr är den inte heller, under en hundring.

• Lorina

Har 4 barn i olika åldrar från 13 år till 15 månader och har aldrig behövt nån! De har varit väldigt sjuka ibland men det har funkat med bröstmjölk, koksalt och högt under huvudet! Lycka till vilket du än väljer!

• mamsingenX4

Linus äår exakt 2 månader idag och varit förkyld nu i över 2 veckor, varav vi varit beroende av Frida nässug. Han är nämligen jätte täppt i näsan och har annars svårt att sova och äta. Dessutom har vi köpt koksaltlösning från apoteket, som varit jätte bra att ha.

Svar på tråden Är det nödvändigt att köpa en nässug??