Du måste logga in för att svara i en tråd.

• mamma Linder

HJÄLP!! Kommer inte in i datorn

Skulle sätta lösenord på min dator, men nu när jag ska logga in så säjer den att det är fel lösen????
    Vad ska jag göra???

• Svar på tråden HJÄLP!! Kommer inte in i datorn
  • Kyle

Har du något annat adminkonto på datorn som du kan logga in med och återställa lösenordet för det konto du försöker logga in på?

• LeeLoon

Antar att du har Windows...
    Du har troligtvis ett adminkonto på din dator. Starta datorn i felsäkertläge (tryck F8 under uppstarten, välj felsäkertläge). Där borde du se ett administratörkonto.. brukar inte vara något lösenord på det om du inte valde något vid installtionen av windows. Logga in på det, gå in på användare och ändra lösenordet på din användare.
    Detta brukar funka.. men det beror såklart på vilket OS du har.

• Binky

Pappa G skrev 2009-09-29 12:15:45 följande:

Inte något så enkelt som CAPS LOCK påslaget..?
    Det finns en annan möjlighet. Om det är en laptop saknar de oftast nummertangenterna som finns på ett vanligt tangentbord. För att "simulera" detta finns en del tangenter som fungerar som nummertangenter. På min är det t ex bokstäverna U,I,O,J,K,L,M. Kan hända att du skrev lösenordet med Numlock aktiverat. I så fall skulle en del bokstäver kunnat bli siffror istället och eftersom lösenord inte visas på skärmen kan det vara svårt att avgöra.

Pröva att skriva lösenordet med Numlock aktiverat om det inte funkar när det är inaktiverat.
  • mamma Linder

lite konstigt, men lösen ordet bestod av både bokstäver och siffror, jag var tvungen att skriva siffrorna med dom som är över bokstäverna på tangentbordet, inte dom till vänster?????? ändå hade jag användt dom till vänster när jag skrev lösenordet.

• Mooki

Antagligen är inte numlock aktiverat vid uppstart, brukar aktiveras först efter inloggning (om man valt den inställningen).

Svar på tråden HJÄLP!! Kommer inte in i datorn