• Flutterby

Ryggmassage, behöver man klä av sig naken då?

Lite knäpp fråga kanske, men behöver man klä av sig helt om man ska på nack-/ryggmassage? Jag skulle gärna behålla byxorna på.

• Svar på tråden Ryggmassage, behöver man klä av sig naken då?
  • Min högsta önskan

När jag varit på massage har man haft trosorna på sej, och en handuk över de delar som inte masseras. Fats då har jag ju fått en helkroppsmassage.. De viket helt enkelt bara ner kannten lite på trosorna.
    SÅ OM du nu ska ha byxor på dej, se till att ha byxor som är lätta att vika ner, t ex mjukbyxor eller liknande.
    Varför vill du helst ha byxor på dej?

• 071001

Jag har haft trosor och handduk över mig. Trots att jag bara beställt ryggmassage har de varit på benen och klämt. (Hatar det)

• SFHelen

ska du få rygg o nackmassage behöver du inte ta av dig byxorna, varför skulel du behöva de? Däremot kanske massören vill att du drar ner dem lite så att han/hon kommer åt i svanken ordentligt, beroende på va de är för byxor du har på dig.

• wallmark

När jag var på ryggmassage så var det baröverkropp och uppknäppta byxor som gällde...
    Men man hade byxorna på... Fick massage från svanken till nacken...

Så du borde inte behöva klä av dig!

• Flutterby

Min högsta önskan skrev 2009-09-29 12:35:40 följande:

Varför vill du helst ha byxor på dej?
    Tja, jag är inte så bekväm i avklätt tillstånd helt enkelt.
  • 071001

Flutterby, jag förstår dig, gillar inte heller att klä av mig bara sådär.

• Min högsta önskan
    Flutterby skrev 2009-09-29 12:40:03 följande:
    Tja, jag är inte så bekväm i avklätt tillstånd helt enkelt.
    Ok, ja jag bara undrade..
  • blinkalilla

Jag förstår dig helt o hållet TS inte ens min man får massera mina ben..så obehagligt tycker jag att det är.
    Annars brukar massörer/massöser vara rätt så duktiga på att försöka täcka snabbt och inte titta på delar av kroppen som kan upplevas som generande när man är på massage.

• Flutterby

Min högsta önskan skrev 2009-09-29 12:57:08 följande:

Ok, ja jag bara undrade..
    Ingen fara!
  • Flutterby
    071001 skrev 2009-09-29 12:43:10 följande:
    Flutterby, jag förstår dig, gillar inte heller att klä av mig bara sådär.
    blinkalilla skrev 2009-09-29 13:02:38 följande:
    Jag förstår dig helt o hållet TS inte ens min man får massera mina ben..så obehagligt tycker jag att det är.Annars brukar massörer/massöser vara rätt så duktiga på att försöka täcka snabbt och inte titta på delar av kroppen som kan upplevas som generande när man är på massage.
    Skönt att jag inte är ensam! blinkalilla: det låter ju bra!
  • Flyssel

Flutter: (kul att se dig ) Jag brukar behålla byxor och BH på när det är vanlig ryggmassage. De brukar dessutom lägga en varm handduk över de partier som inte behandlas för tillfället.

• Flutterby
    Flyssel skrev 2009-09-29 13:11:49 följande:
    Flutter: (kul att se dig ) Jag brukar behålla byxor och BH på när det är vanlig ryggmassage. De brukar dessutom lägga en varm handduk över de partier som inte behandlas för tillfället.
    Hej hej! *vinkar*
    Det låter ju bra det!
  • Flyssel

Lyllos dig som ska få massage! Jag var själv iväg på massage förra veckan och fick mig en redig omgång - det var wunderbart!!!

• Flutterby
    Flyssel skrev 2009-09-29 13:22:54 följande:
    Lyllos dig som ska få massage! Jag var själv iväg på massage förra veckan och fick mig en redig omgång - det var wunderbart!!!
    Fast jag har inte bokat än. Varje gång jag ringer är det telsvarare och jag är kass på att läsa in meddelanden... (har presentkort)
  • Flyssel

Lite svårt att veta vad man ska säga också, typ "jag vill bli masserad, ring mig... "

• Flutterby
    Flyssel skrev 2009-09-29 14:28:20 följande:
    Lite svårt att veta vad man ska säga också, typ "jag vill bli masserad, ring mig... "
    Eller hur!
  • NordensSybilla

Du borde testa taktil massage, det är en lätt massage som kan ges med kläderna på, även om jag har fått det utan. Var verkligen urskönt!

Svar på tråden Ryggmassage, behöver man klä av sig naken då?