• Anonym (Rädd)

Vaknade mitt inatten av att hjärtat slog konstigt

Hej, jag har snart lidit av panikångest i 1år. Det har blivit mycket bättre. Men i natt efter ja va upp och gav nappen till min dotter gick ja in för att lägga mig för att sova igen. Då precis när ja somnat vaknar jag till av att hjärtat slår jätte konstigt, kändes som det skulle sluta slå=/
    Fick panik.. Är det nått fel på mig?
    Har ju haft hjärtklappning som ja vet e ofarligt i samband med ångest, men aldrig öpplev detta:: Snälla hjälp mig.. Får panik;(

• Svar på tråden Vaknade mitt inatten av att hjärtat slog konstigt
  • Anonym

Nu vågar jag inte råda dig till varken det ena eller andra, känner du att nåt är galet måste du ju naturligtvis kontakta sjukvården.
    Däremot kan jag säga att jag upplevt detsamma några gånger.
    Det känns jättekonstigt, gör inte ont men det känns som att hjärtat slår mycket hårdare än vanligt, lite i otakt och det känns nästan som att hjärtat är på väg att hoppa ur.

Vet inte om det är så du känner, men det är iallafall nå't som jag har upplevt.

Till saken hör att jag också haft problem med panikångest tidigare, vi kanske helt enkelt är känsligare för så'na här saker? Men som sagt, mår du dåligt skall du kontakta sjukvården, inte fråga på FL. För säkerhets skull! :)

• Anonym (Rädd)

Joo, ja står på kö till en läkare.. Ringde sjukvård med.. Dom på vårdcentralen ringer upp mig i ef.m Men det ja är så rädd för nu är att jag får hjärtslag när jag ligger o sover/kopplar av=/

• mamma2kids

panikångesten kan komma när som helst utan förvarningar i tv soffan tex när man ligger och har mysigt och är helt inne i ett program.så det är inge farligt med man blir rädd.konstigt det kan bli.

• Anonym (Rädd)

Jo, det vet jag! Men i natt kommer ja va jätte rädd för att sova.. Det va ju inte att hjärtat rusa på mig, mer att det slog väldigt långsamt. Svårt att beskrvia, fatta inte själv riktigt vad som hände.. Hatar det här;o(

• Anonym (igen)
    Anonym (Rädd) skrev 2009-09-29 14:45:34 följande:
    Jo, det vet jag! Men i natt kommer ja va jätte rädd för att sova.. Det va ju inte att hjärtat rusa på mig, mer att det slog väldigt långsamt. Svårt att beskrvia, fatta inte själv riktigt vad som hände.. Hatar det här;o(
    Just exakt som jag brukar känna, det känns som att hjärtat saktar ner och går trögare. Jag har också varit livrädd för att hjärtat ska stanna, men jag kopplar ändå ihop det med panikångesten.
  • Anonym (samma här)

Anonym (Rädd) skrev 2009-09-29 14:45:34 följande:

Så har jag oxå och har även jag PÅ... Och de e helt ofarligt... Och de kan komma precis när som helst, sovande som vaken... Och min läkare har sagt att de e helt normalt och går över av sig själv...

På mig känns de som att hjärtat voltar, väntar typ längre än va den brukar till nästa slag(som att den hoppar över slag) tills nästa slag kommer och så kan jag få flera ggr irad! Och de e fruktansvärt obehagligt och skrämmande och pga de får man ju ångest och de kan förvärra...

Men kontakta din VC och be dom ta ett ekg på dig så man kan utesluta allt annat!

Lycka till!
  • Anonym (Rädd)

Tack! Va söta ni är:) Nu e nerverna lite bättre.. Fick pratat med dom på VC och skyndat på dom lite.. Fick en tid nu redan på Torsdag, annars hade ja nog får väntat ett tag till..
    Så skönt att det finns andra som vet hur det känns och kan tala om att dom har haft liknade o att det e ofarligt..
    Men det e ju som sagt alltid bra att få det svart på vitt!! Tack för alla svar..

Svar på tråden Vaknade mitt inatten av att hjärtat slog konstigt